Kevadine puiduvarumise peatumine on endaga kaasa toonud suurema nõudluse jämesortimentide järele, mis tähendab lähiajaks ka hinnatõusu, kirjutab metsandusspetsialist Heiki Hepner Erametsaliidu puiduturu I kvartali ülevaates.

- Kevadisel pesitsusajal on metsatööd peatatud ning sellest tingitud nõudluse kasv surub ka ümarpuidu hinda ülespoole.
- Foto: Toomas Kelt
Kevad on kaasa toonud kevad-suviste raiete keelu ja lõpetab aasta teises kvartalis peaaegu täielikult puiduvarumise. See on tekitanud ettevõtetes, mis kasutavad jämesortimenti, suurema nõudluse, et tagada piisav laovaru järgnevaks kolmeks kuuks. Lühemas perspektiivis tähendab see, et enamus hindasid on tõusnud või tõusmas. Ja seda vaatamata kestvale majanduslangusele ja kõrgete intressimäärade püsimisele. Kui aga võrrelda esimese kvartali hinda aastatagusega, siis on ainsana hind tõusnud okaspuupaberipuidul ja küttepuidul.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Märtsi puiduturgu iseloomustab eelkõige hindade stagnatsioon – suuri muutusi pole toimunud ja enamusel sortimentidel jääb hinnamuut ühe protsendi piiresse, annab teada metsandusspetsialist Heiki Hepneri koostatav Erametsaliidu puiduturu ülevaade.
Erametsaliidu hinnastatistika järgi iseloomustas jaanuarikuu puiduturgu okaspuupalkide ja okaspuu paberipuidu hinnatõus.
Metsavarumisega tegelevate ettevõtete koondkäive langes eelmise aasta viimases kvartalis võrreldes aastataguse ajaga 133 miljonit eurot, aastaga langes koondkäive 18%, selgub värskest Äripäeva Infopanga metsatööstuse konkurentsiraportist.
Läinud aasta lõpus kinnitati Riigimetsa Majandamise Keskuse uus arengukava, mis tõstis fookusesse elurikkuse, loodushoiu ja kestlikkuse. RMK juhatuse esimees Mikk Marran kinnitas aga Tööstusuudistele, et see ei tähenda loobumist puidu varumisest.
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?