Homme toimub Tallinnas rahvusvaheline konverents „Biometaan transpordikütusena – see on võimalik?“, mille fookuses on biometaani valdkonna edendamine, vajalike kavandatavate toetusmeetmete tutvustamine ja teiste riikide kogemustest õppimine.
„Konverents keskendub sellele, kuidas Eestis kohalikust sõnnikust, silost ja jäätmetest toodetud biometaani mootorikütusena kasutusele võtta," ütles konverentsi korraldaja ja EASi energiatehnoloogia programmijuht Jaanus Sahk. "Osalejad saavad kuulda ka teiste Euroopa riikide analüüsi ja vahetult osa nende kogemustest sel teemal.“
Eesti on võtnud oma taastuvenergia tegevuskavas aastani 2020 kohustuse tõsta biokütuste osakaalu transpordis 10%ni. Arvestades tõusvaid toiduainete hindu ja asjaolu, et teiste biokütuste tootmine ei ole Eestis edukalt käivitunud, on antud eesmärgi täitmine ilma biometaanita raskesti saavutatav, tõdes Sahk.Konverentsi ettekanded keskenduvad muuhulgas erinevate Euroopa riikide kogemustele metaankütuste kasutamisel transpordis ning Euroopa biometaani turu perspektiivile ja olulisusele.
Seotud lood
Energiaturg on murdepunktis. Taastuvenergia kiire kasv, võrkude piiratud läbilaskevõime ja desünkroniseerumine Venemaa elektrisüsteemist on viinud Eesti energiasüsteemi Euroopa sagedusalasse ja tänu sellele oleme ettearvamatu naabri elektrisüsteemist sõltumatud. Samas peame koos naabrite Läti, Leedu ja Soomega hoidma energiasüsteemi toimimas ja panustama rohkem varustuskindluse tagamiseks. Tuleb mitte ainult rääkida muutustest, vaid ehitada süsteeme, mis on juhitavad ja mis võimaldavad ettevõtetel uues reaalsuses raha teenida, riske vähendada ja energiat targalt juhtida.