Majandusministeerium on alustanud Eesti Gaasiga konsultatsioone, mille sihiks on ettevõttelt gaasi põhivõrgu ost ja selle üleandmine Eleringile, millega võiks Eleringist kujuneda ühendatud elektri ja gaasi põhivõrkude haldur, kirjutab E24.
Intervjuus ETV saatele "Terevisioon" rääkis Veskimägi, et Eesti energiatootmise viisid peavad olema konkurentsivõimelised turupõhiselt, mitte aga subsiidiumidepõhiselt.
"Miks me näiteks ka Eleringina, kes me ju vastutame Eesti elektrisüsteemi toimimise eest, oleme ka kogu seda gaasimajanduse poolt viimasel ajal ajanud? Just uute, n-ö mittekonventsionaalsete gaasivarude kasutuselevõtmisega on gaasi ja õli hinnad läinud erinevat teed ja Rahvusvaheline Energiaagentuur näeb, et järgmised kümme aastat võib selline olukord kesta. Miks mitte müüa tegelikult õli välja, osta – kui on rohkem tarneahelaid kui ainult Venemaalt – gaasi sisse, toota elektrit hoopis gaasipõhiselt?!" rääkis Veskimägi.
Eesti Gaasi suuromanikud on Vene Gazprom, Saksa E. on Ruhrgas ja Soome Fortum.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Oravapartei tagatuba kavandab Eesti Gaasi võrgu kahe aasta pärast riigistada ja firmale 500 000 krooni trahvi teha, kui ettevõtte ei ole paari aasta jooksul gaasitrassi vabatahtlikult maha müünud ning seeläbi Eesti gaasiturgu kõigile pakkujatele avanud.
Eesti Gaasi juhatuse liikme Raul Kotovi arvates poliitikud valetavad, kui väidavad, et gaasivõrgu eraldamise järel Eesti Gaaist gaasi hind alaneb. "Nii Paldiski kui Muuga LNG terminali rajajad teavad, et juba praegu on põhivõrguga liitumine võimalik," lisas Kotov.
Eleringi juhatuse esimees Taavi Veskimägi ei salga, et sooviks võimalusel Eesti Gaasilt gaasitrassi riigile osta.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.