Kui mullu sisaldas Toidutööstuse TOP 128 firmat, siis värskesse edetabelisse jõudis koguni 219 sektori ettevõtet. Korralikult kasvasid nii toidutööstuste koondkäive kui ka kasum.

- TOPi aluseks olnud 2024. aasta majandustulemustes Eesti toidutööstusi seakatk veel ei kurnanud ja edetabelist võib lihatööstusi leida üsna kõrgetelt kohtadelt. Fotol meenutuseks sealiha hinnad juunist 2024.
- Foto: Liis Treimann
Eesti toidutööstus näitas 2024. aastal märkimisväärset kasvu, mida kinnitavad nii sektori majandusnäitajad kui ka analüütikute hinnangud. 2024. aastal kasvas sektori koondkäive 2,2 miljardilt eurolt 2,5 miljardi euroni ning koondkasum tõusis 77,6 miljonilt eurolt 96,1 miljoni euroni.
Kasvu kinnitab ka TOPi esikolmiku 2024. ja 2023. aasta majandustulemuste võrdlus. Kõigil neil kasvasid nii käive kui kasum, kusjuures kasumikasv ulatus 8 miljoni euroni ja käibed kasvasid koguni üle 100 miljoni euro.
Toidutööstuse TOP
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti toidujulgeoleku ja põllumajandussektori stabiilsuse kriitiline tegur on kodumaine töötlemisvõimekus, selgub Eesti Maaülikooli teadlaste värskest raportist. Uuring toob esile, et Eesti suudab ise katta oma teravilja- ja piimatoodete vajaduse, ent liha ja aedviljade puhul ollakse jätkuvalt suures sõltuvuses impordist.
Sigade Aafrika katku (SAK) puhangute tõttu hävitatud sealihast tekkinud kahjud ulatuvad Eesti lihatööstustes juba enam kui poole miljoni euroni. Seni pole riik neid kulusid hüvitanud ja nüüd nõuab Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda (EPKK), et riik töötaks välja erakorralised meetmed toidutööstuse toetamiseks.
Pingerivis 128 toidutööstust
Tänavuse toiduainetööstuse TOPi põhitegija on kakao, mis ühelt poolt viimasel ajal enim kallinenud tooraine, aga teiselt poolt ka tänavuse TOPi võitja põhikaup, mida müüakse selles firmas enim Venemaale.
Eesti tööstusettevõtted otsivad tööd ja tellimusi, kuid paljud teevad seda valest kohast – kontorist. Tegelikkuses on üks osa järjepidevast müügistrateegiast erialamessidel osalemine, sest see hoiab ettevõtte konkurentsis ja usaldusväärsena.