Magusatootja Kalev Chocolate Factory (Kalev) tegevdirektor Mait Nilson lahkub homme ametist ning ettevõte alustab uue juhi otsingut.
Kalevi teatel on ettevõte juhatuse liige Marko Kaha tegevdirektori asetäitja kuni uue juhi kinnitamiseni.
„Tahan siiralt tänada Mait Nilsonit ettevõtte arendamise eest. Pikkade traditsioonidega Kalev on Eesti kõige väärtuslikum kaubamärk, mida toetab väga asjatundlik personal. Kalevi tootmistegevus on väga hästi korraldatud ning tal on potentsiaali turgude laiendamiseks ning tootmisvõimsuse paremaks rakendamiseks," ütles Kalevi nõukogu esimees Rabbe Wikström. Ta lisas, et ettevõtte uus juht tuleb kindlasti Eestist.
„Nüüd, peale ettevõtte edukat üleandmist uuele omanikule, olen veendunud, et Kalevi tulevik on kindlustatud ning mul on sobiv hetk juhtimisülesanded üle anda. Minu vaated Kalevi strateegilistest suundadest ühtivad suures osas uute omanikega omadega,” ütles Nilson.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Mait Nilson töötas Kalevis 2005. aasta maikuust, algselt tootmisdirektori, grupi restruktureerimise järgselt aga ASi Kalev Chocolate Factory juhatuse liikmena ja tegevdirektorina.
Üle 200aastase ajalooga Kalev on Eesti šokolaadikondiitri- ja suhkrukondiitritoodete valmistaja ning šokolaadi-, suhkru- ja jahukondiitritoodete müüja. Peamised välisturud on Balti riigid, Skandinaaviamaad ning Venemaa. Ettevõtte aastakäive on ligi 28 miljonit eurot ning seal töötab ligi 400 inimest.
Alates 27. maist 2010 kuulub Kalev rahvusvahelisse Orkla kontserni ja on osa Orkla Fenno-Balticu divisjonist, mis on Orkla Foods Nordicu Soome ja Põhjamaade haru.
Seotud lood
Pärast ebaõnnestunud katsetusi on suurettevõtja Oliver Kruuda leidnud Kalevi maiusetootmisele ostja, kelleks on Norra suurkontsern Orkla. Tehingu hinda osapooled ei avalikusta, ent Äripäeva hinnangul võib see olla suurusjärgus 350 miljonit krooni.
Norra suurkontserni Orkla Soome ettevõte Felix Abba sõlmis lepingu Kalev Chocolate Factory (KCF) ning selle küpsiste ja jahusegude ärisegmentide ostmiseks.
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.