Saku Õlletehas alustas koostööd suure Jaapani jaeketiga
Venemaa turust ilma jäänud Saku Õlletehas on tänavu uute ekspordiriikidena juurde saanud Malta, Rumeenia ja 125-miljonilise elanikkonnaga Jaapani, kus ettevõte on alustanud koostööd enam kui 1000 poodi omava jaeketiga.
Saku Õlletehase ekspordijuht Margus Masing, endine sumomaadleja Kaido Höövelson ning Saku Õlletehase juhatuse liige Jaan Härms.
Foto: Saku Õlletehas
„Meie koostöö Jaapaniga sai alguse Foodex Japan 2023 messilt, mis toimus möödunud aasta kevadel. Messilt sai alguse koostöö Jaapani kaubandusketiga, kellele kuulub rohkem kui 1000 kauplust üle kogu riigi,“ kirjeldas Saku Õlletehase ekspordijuht Margus Masing koostöö algust.
Eesti joogitööstusi ootab ees raske aasta, usuvad edukamad joogitootjad. Maksutõusud peletavad ostjad Lätti ning Eesti kaotab miljoneid maksutulu, ennustavad tööstusjuhid.
Saku Õlletehase emafirma Carlsberg Grupi tulu kasvas käesoleva aasta esimeses pooles 3,9 protsenti ja ulatus 38,77 miljardi Taani kroonini ehk 5,19 miljardit euroni.
2024. aasta esimese viie kuuga on müüdud Läti piiripoodides ligi 30% rohkem õlut kui aasta varem samal perioodil. Põhjapiiril ja laevadel müüdi aasta varasemaga võrreldes 20% vähem õlut, teatab Eesti Õlletootjate Liit.
Carlsberg Gruppi kuuluva Saku Õlletehase auditeeritud müügikäive ulatus 2023. aastal 72,2 miljoni euroni, jäädes võrreldavale tasemele 2022. aastaga. Ettevõtte puhaskasumiks kujunes eelmisel aastal 5,5 miljonit eurot, võrreldes 2022. aastaga vähenes kasum ligikaudu miljoni.
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?