Eesti merendusklaster Estonian Marine and Manufacturing Initiative (EMI) on viimastel aastatel suutnud edukalt suurendada oma ekspordivõimekust, luues tihedaid rahvusvahelisi sidemeid ja innovatiivseid lahendusi. Konverentsil Industry 5.0 rääkis pikaajalise laevaehituskogemusega EMI juht Argo Sildvee klastri arengust ja edulugudest ekspordi suurendamisel.
- Eesti merendusklaster ühendab ettevõtteid, mille toodang leiab ühel või teisel viisil kasutust merenduses ja laevaehituses, rääkis klastri juht Argo Sildvee. Foto: Rene Lutterus
Esmalt märkis Sildvee, et Eestis puudus varem keskne koht, kus laevaehituse ja merenduse alane info oleks kättesaadav ning millega rahvusvahelised ostjad julgeksid koostööd teha. "20 aastat olen laevaehitusega seotud olnud. Ühel hetkel sain aru, et Eestis puudub tsentraalne koht, kus info tuleks kokku ja rahvusvahelised ostjad julgeksid Eestiga koostööd teha," sõnas ta. See vajadus viis klastri loomise ideeni, mis sai hoogu juurde just COVID-19 pandeemia ajal.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Baltic Workboats niipea täisautomatiseeritud robottehasele ei mõtle, sest Nasval valmivate laevade juures on vähe standardseid töid, rääkis tööstuskonverentsil Industry 5.0 Baltic Workboats tehase juht Erik Aleksejev.
Messil oma tooteid tutvustades pead sa esiteks silma paistma, teiseks kliendile meelde jääma, rääkis snäkitootja Balsnack arendusjuht ning juhatuse liige Reigo Rusing konverentsil Industry 5.0 ettevõtte turundusnippe tutvustades.
Jaanuari lõpul lasti Türgis Hat-Sani laevatehases vette uus BLRT Grupi tellimusel valminud ujuvdokk, mis peaks aprillis jõudma Tallinna. Uus ujuvdokk võetakse kasutusele tuleva aasta suvel.
Kliendid ei tee ostuotsuseid enam nii kergelt ning mõju on avaldanud nii kiire inflatsioonikasv kui ka Ukraina sõda, usub Saaremaal jahtlaevu tootva Saare Yachtsi juht ja Eesti Meretööstuse Liidu juhatuse liige Peeter Sääsk.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.