Martin Vares: kuidas kiire kasvu ajal värvata? Minu 6 värbamisõppetundi
Tean omast kogemusest, et vale inimese palkamine võib osutuda kulukaks mitte ainult ettevõttele, vaid mõlemale osapoolele, kirjutab Fractory kaasasutaja ja tegevjuht Martin Vares.
Värbamine on keeruline. Eriti raske on see siis, kui ettevõtte on kiires kasvus – nagu Eesti ja muu maailma iduettevõtjatel kombeks. Olen vahel mõelnud, et orgaanilise kasvuga ettevõtete jaoks peaks ju ka värbamine lihtsam olema: nad ei sõltu väljastpoolt tulevast rahastusest ega investoritest, kes neid pidevalt töötajaskonda kasvatama utsitavad.
Suurim innovatsioonitapja on hirm, rääkis Fractory looja Martin Vares 19. oktoobril konverentsil Smart Manufacturing Meetup. "Laske lahti sõnast "parandama", sest me soovime ju luua," sõnas Vares.
Meie muidu eesrindlikul digiriigil on võrreldes nii Leedu kui ka Skandinaavia riikidega märgatav mahajäämus tööstuse ekspordis. Ekspordi edendamine algab mõtteviisi muutusest – aitab stagnatsioonist, pihta saab hakata väga väikestest asjadest, kirjutab mullu aasta nooreks ettevõtjaks valitud tööstusidu Fractory kaasasutaja Martin Vares.
Eesti tööstusidu Fractory siseneb 125 miljardi dollari suurusele USA tööstusturule ja värbas seal ka tippjuhi. See on Fractory jaoks esimene turg, kus ees on ootamas sarnast teenust pakkuvad suured konkurendid.
Metallitööstuse idufirma Fractory tegi veebruaris ebatavalise otsuse ning ostis Põhjamaade ja Suurbritannia turgude tarbeks lattu 300 tonni terast. See on esimene kord, kui Fractory laovarudesse raha paigutab.
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?