• 20.09.21, 09:18

Elektrihinna tõus paisutas tootjate kulusid sadade tuhandete eurode võrra ja tekitab ahelreaktsiooni

Kui tsemendi- ja puitlaastplaaditootja jaoks on elektrihinna tõus toonud sadu tuhandeid eurosid lisakulusid, siis mõnes teises sektoris on elektri hinna mõju majandustulemustele pisike. Ettevõtjad mõtlevad aina enam ka lokaalsetele energiatootmise lahendusele.
Tsemenditööstuse Kunda Nordic Tsemendi juhi Meelis Einsteini sõnul on elektrihinna tõusul ettevõtte jaoks väga raske mõju.
  • Tsemenditööstuse Kunda Nordic Tsemendi juhi Meelis Einsteini sõnul on elektrihinna tõusul ettevõtte jaoks väga raske mõju. Foto: Andres Haabu
Tsemenditööstuse Kunda Nordic Tsemendi juhi Meelis Einsteini sõnul on elektrihinna tõusul ettevõtte jaoks väga raske mõju. „See on ikka väga suur koormus meile, millega me ei osanud arvestada,“ tõdes Einstein. Ta täpsustas, et elektrihinna tõus on toonud tsemenditootjale sadade tuhandete eurode ulatuses prognoositust suuremad kulud.
Olukord on keeruline puitlaastplaadi tootmisega tegeleva ettevõtte Repo Vabrikud jaoks. „Kuna energiahinnal on omahinnas suur osa, siis see on väga valus,“ ütles ettevõtte juht Karin Kruuda. Ta selgitas, et võrreldes eelmise aastaga tuleb praegu elektri eest ligi 100 000 eurot kuus rohkem maksta ja elektrienergia osakaal omahinnas on kerkinud juba pea 10 protsendini.
Masinaehitusettevõtte Hekoteki juht Heiki Einpaul ja energeetikafirma Elcogeni finantsjuht Henri Kaar tõdesid aga, et elektri hind moodustab nende ettevõtete kuludest väikse osa ning seega finantstulemusi oluliselt ei mõjuta. „Me ei pea sellepärast hinda tõstma, et elektrihind tõuseb. Pigem on küsimus kõikide muude toomise sisendite hinnatõusus,“ rääkis Einpaul.
Loe pikemalt Äripäevast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.11.24, 18:01
Maailma suurim kaablitootja Prysmian keskendub aina enam täislahendustele
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele