Ettevõtlussektori kogukasum oli 2017. aasta II kvartalis 827 miljonit eurot, mis oli 22% suurem kui aasta varem samal ajal, teatab statistikaamet. Suurima panuse sektori kogukasumisse andsid veonduse ja laonduse ning tööstusettevõtted.
- Elektroonikatööstuse Incap tootmine Saaremaal. Foto: Incap Electronics
Võrreldes 2016. aasta II kvartaliga suurenes kogukasum enamikul tegevusaladel. Suurima panuse sektori kogukasumisse andsid veonduse ja laonduse ning tööstusettevõtted. Ettevõtlussektori kasumi kasvu pidurdasid enim kinnisvara- ning info- ja sideettevõtted.
Ettevõtted müüsid 2017. aasta II kvartalis kaupu ja teenuseid 14,0 miljardi euro eest, mis oli 10% rohkem kui aasta tagasi samal ajal. Kogu ettevõtluse müügitulus kõige suuremat osatähtsust omavate kaubandusettevõtete müügitulu suurenes 9%, mõjutatuna põhiliselt müügitulu suurenemisest hulgikaubanduses. Kasvu toetasid ka jae- ja sõidukikaubandus. Töötleva tööstuse ettevõtete müügitulu suurenes varasema aasta II kvartaliga võrreldes 4%.
Ettevõtete kulud suurenesid eelmise aasta sama ajaga võrreldes 10%. Ka tööjõukulud suurenesid 10%. Tööga hõivatud isikute arv suurenes 4% ja töötatud tundide arv 2%. Ettevõtlussektori tööviljakus puhta lisandväärtuse alusel oli hõivatu kohta keskmiselt 5890 eurot kvartalis ehk 9% rohkem kui 2016. aasta II kvartalis.
Ettevõtete investeeringud pöördusid tänavu aasta alguses kasvule. Ettevõtted investeerisid 2017. aasta II kvartalis 636 miljonit eurot, mis on 27% rohkem kui aasta varem samal ajal. Investeeriti peamiselt masinatesse ja seadmetesse ning transpordivahenditesse ja ehitistesse. Suurimad investeerijad olid veonduse ja laonduse, kaubandus- ning töötleva tööstuse ettevõtted, kes tegid kokku üle poole ettevõtete koguinvesteeringutest. Võrreldes 2016. aasta II kvartaliga suurenesid kõik investeeringud, neist enim investeeringud transpordivahenditesse.
Seotud lood
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.