Autor: Tööstusuudised.ee • 5. mai 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eelnõuga soovitakse kütuseaktsiiside tõstmisest loobumist

Statoili sõnul on senine aktsiisitõus juba praegu paljud kliendid Lätti tankima viinud.
Foto: Raul Mee
Riigikogu juhatuse otsusega võeti menetlusse sotsiaalmaksuseaduse, tulumaksuseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse muutmise seaduse eelnõu, millega soovitakse ära jätta aktsiisitõusud 2017. ja 2018. aasta 1. jaanuaril.

Seletuskirjas märgitakse, et praeguses majandusolukorras mõjub aktsiisitõus selgelt negatiivselt ning ei aita kaasa suurema majanduskasvu saavutamisele, teatas Riigikogu pressiteenistus. Seetõttu tuleks järgmiste aastate kütusaktsiisi tõusust loobuda.

Eelmise aasta 25. mail algatas Vabariigi Valitsus sotsiaalmaksuseaduse, tulumaksuseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse, millega muudeti seitset erinevat seadust. Teiste seaduste seas muudeti ka alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seadust ning tõsteti kütuseaktsiisi, kirjutatakse seletuskirjas. Selle tõttu tõusis 1. veebruaril bensiiniaktsiis 10% ning diislikütuseaktsiis 14%. Seega kallines kütuseliiter 5,1 senti ning diislikütusehind 6,6 senti. Samuti näeb seadus bensiiniaktsiisi ning diislikütuseaktsiisi 10%-lise tõusu ette 2017. ja 2018. aastal.

Käesoleva eelnõu eesmärgiks on loobuda kütuseaktsiisi tõstmisest 2017. ja 2018. aasta 1. jaanuaril. Eelnõu on koostatud Eesti Keskerakonna fraktsiooni ja Riigikogu liige Tarmo Tamme poolt. Juhtivkomisjoniks määrati rahanduskomisjon. Riigikogus on seaduse vastuvõtmiseks vajalik poolthäälteenamus.

27. aprillil toimus Äripäeva teemaveebi Tööstusuudised.ee ja Eesti Õliühingu poolt korraldatud kütuseturu aastakonverents, kus tutvustati ka kütuseturu uuringut. Uuringus selgus, et juhid peavad kütuseaktsiiside tõusu suurimateks ohtudeks selle mõju kaupade ja teenuste hinnatõusule, konkurentsiolukorra muutust, kulude kasvu, kasumi vähenemist, salakütuse osakaalu kasvu ja näiteks ka tankimise kolimist Eestist ära. Loe uuringust SIIT.

 

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077