Tänavusel Pärnu Tarneahelakonverentsil teeb ettekande maailmas tunnustatud ärikonsultant ja futurist Patrick Dixon, kes räägib Eesti tööstust ja tarneahelaid mõjutavatest globaalsetest trendidest.
Te olete õppinud meditsiini. Miks hakkasite kirjutama raamatuid ja esinema konverentsidel teemadel, mis ei ole meditsiiniga seotud?
Juba enne, kui ma lõpetasin oma arstiõpingud, olin ma asutanud ettevõtte, mis müüs tervishoiusektori IT-süsteeme. Ma jätkasin IT-konsultandina ka peale õpingute lõpetamist ja olen alati püüdnud vaadata asju laiema pilguga. Ma olen kirjutanud raamatuid väga erinevatel teemadel, sealhulgas tervishoid, poliitika ja internet. Sel sügisel ilmub järjekorras 16. raamat.
Mis on teist teinud hinnatud esineja firmaüritustel ja ärikonverentsidel?
Inimesed tahavad kuulda esinejat, kes tunneb teemat, teab, mis hakkab nende valdkonnas tulevikus toimuma, kes oskab rääkida sellest lihtsalt ja kes teeb seda huvitavalt ning elavalt.
Esinete Pärnus tarneahela konverentsil. Kui tuttav on teile tarneahela juhtimise teema?
Minu klientideks on paljud maailma juhtivad tootmis- ja logistikaettevõtted, kellel ma olen aidanud prognoosida oma valdkonna tulevikku ja kohandanud nende strateegiat. Sellised kliendid on näiteks Airbus, General Electric, Siemens, Ford, Toshiba, Nokia, GSK, Novartis, Unilever, Intel, Dassault Falcon, Fedex, DHL, Rexam, Tetrapak ja Ikea.
Olete nõustanud transpordihiiglasi, nagu näiteks KLM/Air France, FedEx, DHL. Mis valdkonnas?Näiteks tuleviku tootmine - miks mõned ettevõtted sulgevad praegu tootmist Hiinas ja toovad selle tagasi Poolasse või Mehhikosse. Kuidas muuta tarneahelat lihtsamaks, muuta logistikat paindlikumaks, vähendada tegevuse katkemise riski, jne.
Mis on teie arvates ettevõtete suurimad probleemid tarneahelate juhtimises?
Tarneahela juhtimises on vaja hoolikalt jälgida väga paljude asjade arenguid: muudatuste kiirus ja keerukus, võimalike ootamatute sündmuste toimumise risk ja selle mõju, vajadus muutuda efektiivsemaks ja kiirem reageerimisvõime. Väga suur valdkond on usaldusväärsus ja kindlustunne: kas ettevõte on suuteline ehitama kogu oma tuleviku sellele, et tal on igal ajal olemas õige toode õigel ajal õiges kohas ja õige hinnaga?
Mida soovitate lisaks oma Pärnu konverentsi ettekandele kuulata/vaadata tarneahelate juhtimise kohta?
www.globalchange.com/Manufacturing-Industry-Logistics-Supply-Chain/
KES ON KES
Patrick Dixon
• Üks maailma 20st kõige mõjukamast elavast ärimõtlejast (allikas 2005. aasta uuring „Maailma 50 suurimat mõtlejat“)
• Tema töödele viitab rohkem kui 500 tuhat veebilehte• Kirjutanud 15 äriraamatut (36 keeles kokku 575 000 eksemplari)• Esinenud ettekannetega rohkem kui 50 riigis ja on firmaürituste üks kõige hinnatumaid peaesinejaid maailmas• Tema kodulehte on külastanud 13,5 miljonit inimest, tema videoloenguid on vaadatud 5 miljonit korda ja teda jälgib Twitteris 41 000 inimest.
Seotud lood
Pärnus toimus kahepäevane Tarneahelakonverents 2015 „Edu valem“. Kuulajate ette astus üle veerandsaja esineja ja külastati 3 ettevõtet.
Pakendivaldkond on majanduse peegel, sest pakendite tellimuste maht näitab selgelt, kuidas läheb ettevõtetel toidu-, elektroonika-, mööbli- või keemiatööstuses. Multipakend Tootmine OÜ tegevjuht Mihhail Tšernjak nendib, et ajad pole lihtsad, kuid tänu heale partnerlusele pikaajalistele klientidega saadakse hakkama ka keerulisematel perioodidel.