„Prognoosime, et mõneprotsendilise õllemüügi vähenemise toob see muudatus ikka kaasa,“ kommenteeris Saku Õlletehase juhatuse esimees Margus Kastein aktsiisitõusu võimalikku mõju.
Ka A. Le Coqi juht Tarmo Noop tunnistas, et õllesegmendis ettevõte sisetarbimise kasvu tulevaks aastaks ei prognoosi, pigem vastupidi.„Samas oleme me riske maandanud ja me pole pelgalt õlletootja,“ märkis Noop, kelle sõnul moodustavad mittealkohoolset joogid nagu vesi, mahlad ja spordijoogid ettevõtte müügist enam kui poole.Seetõttu näebki A. Le Coq lähiaastail suuremaid müügikasve just mittealkohoolsete jookide turul, samuti siidrite ja long drinkide eksportimisel.Ekspordi suurendamisele ja alkoholivabade jookide müügile panustab ka Saku Õlletehas. Kasteina kinnitusel moodustab eksport poole ettevõtte müügist ning selle suuna arendamist jätkatakse ka edaspidi.
„Oleme juba kasvatanud alkoholivabade jookide osa meie portfellis – jätkame küll Eesti vanima järjepidevalt tegutsenud õlletootjana, kuid oleme seejuures ka kiiresti kasvav joogitootja üldisemalt. Tänavuse aasta populaarne täiendus toodete seas on olnud Vichy uued maitseveed, mis on kuumal suvel kujunenud üheks tarbijate lemmikutest,“ lisas Kastein.
Õllesõpru ei kavatse kohalikud suurtootjad ka edaspidi unustada. Tarmo Noop kinnitas, et õlleaktsiisi kiirest kasvust hoolimata jääb A. Le Coq ka edaspidi tootearenduse poole pealt aktiivseks. „See on kindlasti üks meie trumpe.“Margus Kastein märkis, et Saku Õlletehas hetkel õllede tooteportfellis kiireid muudatusi ei kavanda, küll aga jälgitakse hoolikalt tarbijate käitumist.„Innovatiivse tootjana soovime pakkuda tarbijatele laia valikut, uudistooteid ja käia kaasas maailmatrendidega meie tooteportfelli kujundamisel.“