• 10.08.10, 19:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa utsitab autotootjaid kohalikke jubinaid kasutama

Venemaa plaanib muuta välismaiste autotootjatega sõlmitud tööstusliku montaaži lepinguid, et utsitada riigi territooriumil tegutsevaid tootjaid kasutama rohkem kohalikke autoosi.
Uued koostereeglid on praegustest rangemad, kirjutas Kommersant. Esmakordselt räägiti neist juba aprillis, kuid siis varasemate kokkulepete muutmisest juttu ei olnud. Uued reeglid oleks toonase plaani kohaselt rakendunud vaid uutele lepingutele.
Uued autode tootmise reeglid näevad ette vähemalt 300 000 sõiduki tootmist aastas ja 200 000 mootori või ülekandesüsteemi tootmist kuue aasta jooksul. Kere markeerimine peaks toimuma ka Venemaal asuvas tehases. Kohalike detailide osakaal tuleb tõsta 60%ni, seejuures ulatub investeeringute maht uutesse projektidesse 750 miljoni dollarini. Vastutasuks lubab riik kaheksaks aastaks impordisoodustusi ülejäänud autokomponentidele.
Need tehased, mis juba komplekteerivad sõidukid Venemaal toodetud detailidest ja sõlmivad tööstus-kaubandusministeeriumiga kokkuleppe, saavad soodustusi, näiteks 500 miljoni dollarilise investeeringukohustuse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ministeeriumi allika väitel sõlmitakse montaažikokkulepped vabatahtlikena, seejuures tehakse kokkuleppe sõlmimise ettepanek vaid neile ühisettevõtetele, mis kuuluvad gruppi ja väljastavad sõidukeid ühisel platvormil. Näitena tuuakse Renault-Nissan-AvtoVAZ, Sollers-Fiat, Peugeot-Citroen-Mitsubishi, Volkswagen-Škoda ja Hyundai-Kia. Kõnealuseid kokkuleppeid Fordi, Toyota ja General Motorsi Venemaa tehastega ei tule.
Karmistatud komplekteerimise projekti vaatab praegu läbi majandusministeerium, mis suhtub ideesse skeptiliselt. Kaheldakse, kas välismaised tootjad soovivad Venemaaga selliseid kokkuleppeid sõlmida ning kahtlustatakse, et projekt on tehtud kahe kontserni Sollers-Fiati ja Renault-Nissan-AvtoVAZi huvides.
Praegu kasutavad Venemaal tööstuslikku montaaži General Motors, Nissan, Toyota, Ford, Renault ja Volkswagen. Lisaks komplekteeritakse välismaiseid mudeleid Sollersis, Avtotoris ja TagAZis, oktoobris ühineb nendega IžAvto. Seejuures on suudavad enda kinnitusel toota üle 300 000 auto aastas vaid Sollers-Fiat ja Renault-Nissan-AvtoVAZ ning Hyundai, millel pole Venemaal ühtegi käigus olevat tehast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.10.25, 18:27
HUUMi plahvatuslik hüpe Tartu garaažist maailmaturule Odoo abiga
HUUM alustas garaažiettevõttena, mis asus „kusagil Tartus“ ja valmistas keriseid. Kuid ettevõtte ambitsioon oli edasi kasvada nii garaažist kui ka Tartust. Selleks tuli valida omale ka ERP süsteem, mis ei jääks arengu tarbeks kitsaks, kuid ei tekitaks oma halduse või kulukuse poolt liigset koormust. Valikus olid mitmed tootmisele optimeeritud ERP süsteemid ja Odoo.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele