Venemaa plaanib muuta välismaiste autotootjatega sõlmitud tööstusliku montaaži lepinguid, et utsitada riigi territooriumil tegutsevaid tootjaid kasutama rohkem kohalikke autoosi.
Uued koostereeglid on praegustest rangemad, kirjutas Kommersant. Esmakordselt räägiti neist juba aprillis, kuid siis varasemate kokkulepete muutmisest juttu ei olnud. Uued reeglid oleks toonase plaani kohaselt rakendunud vaid uutele lepingutele.
Uued autode tootmise reeglid näevad ette vähemalt 300 000 sõiduki tootmist aastas ja 200 000 mootori või ülekandesüsteemi tootmist kuue aasta jooksul. Kere markeerimine peaks toimuma ka Venemaal asuvas tehases. Kohalike detailide osakaal tuleb tõsta 60%ni, seejuures ulatub investeeringute maht uutesse projektidesse 750 miljoni dollarini. Vastutasuks lubab riik kaheksaks aastaks impordisoodustusi ülejäänud autokomponentidele.
Need tehased, mis juba komplekteerivad sõidukid Venemaal toodetud detailidest ja sõlmivad tööstus-kaubandusministeeriumiga kokkuleppe, saavad soodustusi, näiteks 500 miljoni dollarilise investeeringukohustuse.
Ministeeriumi allika väitel sõlmitakse montaažikokkulepped vabatahtlikena, seejuures tehakse kokkuleppe sõlmimise ettepanek vaid neile ühisettevõtetele, mis kuuluvad gruppi ja väljastavad sõidukeid ühisel platvormil. Näitena tuuakse Renault-Nissan-AvtoVAZ, Sollers-Fiat, Peugeot-Citroen-Mitsubishi, Volkswagen-Škoda ja Hyundai-Kia. Kõnealuseid kokkuleppeid Fordi, Toyota ja General Motorsi Venemaa tehastega ei tule.
Karmistatud komplekteerimise projekti vaatab praegu läbi majandusministeerium, mis suhtub ideesse skeptiliselt. Kaheldakse, kas välismaised tootjad soovivad Venemaaga selliseid kokkuleppeid sõlmida ning kahtlustatakse, et projekt on tehtud kahe kontserni Sollers-Fiati ja Renault-Nissan-AvtoVAZi huvides.
Praegu kasutavad Venemaal tööstuslikku montaaži General Motors, Nissan, Toyota, Ford, Renault ja Volkswagen. Lisaks komplekteeritakse välismaiseid mudeleid Sollersis, Avtotoris ja TagAZis, oktoobris ühineb nendega IžAvto. Seejuures on suudavad enda kinnitusel toota üle 300 000 auto aastas vaid Sollers-Fiat ja Renault-Nissan-AvtoVAZ ning Hyundai, millel pole Venemaal ühtegi käigus olevat tehast.
Seotud lood
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.