• 27.10.09, 16:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teet Soorm: Atria kopeeris Ekseko ja Rakvere LK strateegia

Oma kontserni tarbeks sigade kasvatamise strateegia on Atria kopeerinud Ekseko ja Rakvere Lihakombinaadi pealt, kes sellise mudeliga alustasid juba aastast 1997, ütles ASi Ekseko juhatuse esimees Teet Soorm.
"Samas ei oska ma vastata küsimusele, kas Atria Farmid on meile konkurendid," lausus ta. "Nemad kasvatavad sigu oma tööstuse tarbeks, meie oma kontserni tarbeks," lisas Soorm.
Tema andmeil toodab Ekseko tänavu Rakvere Lihakombinaadile 250 000 nuumsiga. "Meil on 10 500 tootmisemist ja iga päev kasvab 120 000 siga," täpsustas Soorm.
Ekseko juhi sõnul koondasid nad tänavu augustis oma tütarettevõtted ühe mütsi ehk ASi Ekseko alla. "Üheks põhjuseks oli 2007. aasta novembris põllumajandusministri allkirjastatud määrus," rääkis Soorm. "Kui varem anti investeeringuks tugirahasid igale ettevõttele, siis pärast määruse jõustumist saab toetust ühe kontserni raames aga vaid üks firma. Ma arvan, et ka Atrial ei olnud enam mõtet erinevaid firmasid hoida. See tähendab ju ka lisatööd, lisaraamatupidamiskandeid ehk ühesõnaga – lisakulusid," rääkis ta.
Soormi sõnul on lisaks Rakvere Lihakombinaadile ja Atria Eestile veel üks lihatööstus – AS Tallegg –, kes haldab kogu tootmisahelat alates söödatootmisest kuni valmistoodangu müümiseni. "Esiteks, nii on lihtsam planeerida kogu tootmisvoogu," põhjendas Soorm, miks on täielik tootmisahel kasulik. "Ja teiseks see, et kusagil ei ole vahel teisi kasumit taotlevaid üksusi," lisas ta.

Seotud lood

Uudised
  • 27.10.09, 16:10
Atria ühendas viis seafarmi üheks ettevõtteks
Äriregistris on registreerimisel OÜ Atria Farmid, mis ühendab varem erinevate ettevõtete all tegutsenud viis seafarmi üle Eesti.
  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele