Kui möödunud aastal tuli Tapa
depoodel remontida leedulaste tellimusel 120 naftavagunit, siis tänavuse
kokkuleppe järgi saadab Mažeikiu nafta Tapale üle 1000 kaubavaguni.
Mažeikiu nafta tellimus moodustab 50% Tapa depoode käibest, rääkis depoode juhataja Veiko Peetsalu. Ta tõdes samas, et möödunud aastal jäi poliitiliselt segase olukorra tõttu Venemaalt tulemata ligikaudu 200-300 vagunit. Remonditud vagunite kogumaht ulatus ligikaudu 2000ni.
"Uusi kliente leidsime, kuid häid töömehi niipalju ei leidnud," võrdles Peetsalu praegust seisu 2007. aasta algusega, kus 130aastase ajalooga Tapa depood otsisid nii uusi kliente kui ka uusi töötajaid.
Praegu töötab Tapa depoodes 148 inimest. Puudu on 10 töömeest. "Kuldsete kätega töömeest polegi vaja, sobiks ka pronksist käed," ütles Peetsalu, kelle sõnul pole Tapa palgad pealinna omadega võrreldes konkurentsis. Sestap on nii mitmeidki kohaliku metallitöömehed mujale, näiteks laevaremondiettevõtetesse, paremat sissetulekut otsima läinud.
Seotud lood
Tallinnas Kauba tänaval asuvas depoos
saavad diiselrongid Balti riikide juhtivate reisivagunite remontijate ning
ümberehitajate käe all uue elu.
Tallinna Lasnamäe Mehaanikakoolis on suurte muutuste aeg - käsil on inseneeria valdkonna õppekavade ja õpikeskkonna uuendamine ning uute õppekavade loomine. Juba järgmisel sügisel on põhikoolide lõpetajad oodatud õppima täiesti uutele, nelja-aastastele Inseneriakadeemia õppekavadele kahel õppesuunal: metallierialade hulka lisandub erialana “masintöötlustehnoloogiad” ja ehituserialade valikusse „hoone tehnosüsteemide tehnik“.