Kaks päeva pärast Ukraina 
parlamendivalimisi, kui terendama hakkas läänemeelsete oranžide jõudude edumaa, 
esitas Gazprom Kiievile karmisõnalise ultimaatumi suure gaasivõla 
tasumiseks.
Kui Ukraina ei maksa selle kuu jooksul 1,3 miljardi dollari suurust gaasivõlga, võib Gazprom novembris gaasitarneid Ukrainale vähendada, teatas monopol teisipäeva õhtul. Ühtlasi informeeriti võimalikest tarnehäiretest Gazpromi kliente Euroopas, kirjutas Äripäev.
"Venemaa leidis, et aeg on sekkuda," ütles ajalehele Financial Times investeerimispanga Lehman Brothers strateeg Kaushik Rudra. "Ehkki valimistulemusi ei saa muuta, on see viis, kuidas märku anda, et kui Julia Tõmošenko võimule tuleb, lähevad suhted pingeliseks."
Tõmošenko oleks peaministrikandidaat, kui 2004. aasta oranži revolutsiooni liitlased jälle seljad kokku paneks. Üks tema peamisi lubadusi on ümber vaadata Venemaa ja Ukraina vahel kehtivad gaasilepped.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Praegune peaminister Viktor Janukovitš kiirustas eile ka gaasivõla küsimuses initsiatiivi haarama, läkitades Moskvasse energiaministri Juri Boiko. Ministriga kohtumise järel teatas Gazpromi juhatuse esimees Dmitri Medvedev, et Ukraina valitsus lubab võla tähtajaks likvideerida. Milline valitsus ja kes selle moodustab, on aga esialgu lahtine.
Ukrainas toimuvat jälgib pinevalt Euroopa Liit - 85 protsenti Venemaalt imporditavast gaasist jõuab kohale läbi Ukraina. 2006. aasta alguses katkestas Gazprom paariks päevaks Ukraina gaasiga varustamise, sest Kiiev ei nõustunud Gazpromi pakutud neljakordse hinnatõusuga. Gaasinappust tuli tunda ka ELi riikidel.
Seotud lood
Ukraina hakkab 2008. aastal ostma 
Gazpromilt gaasi 179,5 dollarit tuhande kuupmeetri kohta. See on ligi  40 
protsendi  võrra kõrgem hind  kui praegu, vahendab Kommersant.
Venemaa ja Ukraina leppisid tulevast 
aastast kokku 50%se gaasi hinnatõusu.
Muuga tööstuspark, mis asub Eesti suurima kaubasadama territooriumil, hõlmab 76 hektarit. Sadamasisene asukoht on atraktiivne nii Eesti kui ka väliskapitalil põhinevatele tootmisettevõtetele ning annab võimaluse vähendada transpordikulusid. Enamik krunte on juba kaetud eelkokkulepete või kavandatavate investeeringutega, kuid kahele viimasele vabadest kinnistutest ootab Tallinna Sadam pakkumisi avaliku konkursi korras hiljemalt novembri lõpuks.