Alates juunist lisandus kõikide Eesti
Energia klientide elektriarvetele taastuvenergia tasu 2,18 senti
kilovatt-tunnist, mis arvestades rohelise energia osakaalu kogu
energiatootmisest, teeb kilovatt-tunni hinnaks 72,7 krooni.
Kodanik Peteri teatas aripaev.ee-le, et kuigi esmapilgul tundub taastuvenergia tasu elektriarves olevat väga väike, siis taastuvenergia osakaalu arvestades on see summa väga suur.
"Võtsin nõuks (arvel - toim) lugeda ka tärniga tähistatud peenikest kirja allpool, kus on kirjas, et 2006. aastal toodeti taastuvast energiast vaid 0,03% elektrienergiast. Sportlikust huvist arvutasin kui palju minu taastuvenergia kilovatttund maksab," kirjutas Peteri.
Arvestades, et tema kogu maikuu elektritarbimine oli 245 kWh, siis 0,03% sellest on 0,0735 kWh. 5,34 krooni, mis oli arvele märgitud taastuvenergia tasu, jagatuna 0,0735 KWh, teeb taastuvenergia kilovatt-tunni hinnaks 72,653 krooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Kui Eesti Energia on kohustatud ostma taastuvenergiat hinnaga kusagil 1 krooni kandis (1. maist 115 senti kilovatt-tunnist - toim), siis tema vaheltkasu on ikka väga suur," kurtis kirjutaja, kes ise on igati taastuvenergia poolt.
Eesti Energia teatas varem, et kogutud toetus läheb Eestis tegutsevate taastuvenergia tootjate rahastamiseks. Ettevõtte sõnul maksti 2006 aastal toetusteks ca 67,8 miljonit krooni.
Seotud lood
Vastuseks eile mureliku kodanik Peteri
arvutustele taastuvenergia hinna kohta, teatas Eesti Energia, et arvutuse
aluseks võetud rohelise energia osakaal on eelmise aasta näitaja, mis sel aastal
tuleb kordades suurem. Uute algandmetega arvutades tuleb rohelise energia
hinnaks sel aastal keskmiselt 83,8 senti.
Alates 1. maist 2007. kehtima hakkava
elektrituruseaduse muudatusega kujuneb taastuvenergia lõpphind tarbijale
üllatavalt ja ebamõistlikult kõrgeks, teatas tarbijakaitseamet avalikus
pöördumises Riigikogu ja valitsuse poole.
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.