Autor: Mariliis Pinn • 24. mai 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Statoil: Kallase subjektiivne sõnavõtt on kahetsusväärne

AS Eesti Statoil kontseptsioonijuhi Kai Realo sõnul peavad nad kahetsusväärseks Euroopa Komisjoni asepresidendi Siim Kallase subjektiivset seisukohavõttu, milles esitab äärmiselt tõsise süüdistuse siinsel mootorikütuseturul tegutsevate ettevõtete suhtes.

"Kallase väide, et konkurentsiamet ei kontrolliks mootorikütuseturul toimuvat, on eksitav. Konkurentsiamet on viimase 5 aasta jooksul korduvalt kontrollinud mootorikütuseturul osalejate (sealhulgas ASi Eesti Statoil) äritavasid, sisseostu-, müügi- ja hinnapõhimõtteid ning tegutseb aktiivselt, et tagada aus konkurents," ütles Realo aripaev.ee-le.

Tema sõnul valitseb siinsel mootorikütuste jaeturul tihe konkurents, mis avaldub viimaste aastate jooksul pidevalt vähenenud kasumimarginaalides.

"Karmist konkurentsist annab tõestust ehk seegi, et mitmed turuosalised on oodatust väiksema kasumlikkuse tõttu otsustanud siinselt turult lahkuda - Shell Eesti, Hydro Texaco Eesti - ning periooditi puudub erinevus hulgi- ja jaehindade vahel. Madalad kasumimarginaalid jaekaubanduses ei ole kartelliga turul iseloomulik nähtus," lisas ta.

Statoili kontsernis kehtib kõigile tütarettevõtetele käitumiseeskiri ausa konkurentsi tagamiseks, mille aluseks on Euroopa Liidu seadustik. "AS Eesti Statoil ei osale üheski kokkuleppes konkurentidega meie äritegevuse põhimõtete osas ega vaheta konkurentidega mis tahes kujul konkurentsi puudutavat turuteavet. Teeme alati hea meelega koostööd konkurentsiametiga, et tagada aus konkurents turul. Igal turuosalisel on õigus end turuolukorraga sobitada vastavalt konkurentide käitumisele ning lähtudes ärilistest ja sõltumatutest kaalutlustest," on ta veendunud.

Eestis on mootorikütus võrreldes teiste Euroopa liidu riikidega suhteliselt odav, kuid eelseisev aktsiisimaksu muudatus korrigeerib olukorda märkimisväärselt. "Eile, 23. mail, oli bensiin 95 sisseostuhind maailmaturul 761 dollarit tonn, mis teeb toote sisseostuhinnaks ca 7 krooni liiter. Täna maksab bensiin 95 Statoili teenindusjaamas 14,65 krooni ning sellest 46% ehk 6,73 krooni moodustavad maksud (käibemaks ja aktsiisimaks).

"Ülejääva 92 sendi eest tuleb kütusemüüjal korraldada kogu oma majandustegevus - ehitada tanklad ja vajalikud tehnosüsteemid, kütus rafineerimistehasest Eestisse transportida, terminalides nõuetekohaselt ladustada, tagada kvaliteedi analüüsid, autotranspordiga bensiinijaamadesse toimetada, toimiva tehnika abil klientidele müüa ja võimaldada püsiklientidele allahindlused. Samas on kõik Eestis tegutsevad kütusemüüjad äriettevõtted ning taotlevad majandustegevusest tulu omanikele," lisas ta.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077