• ST
  • 01.04.21, 13:05

Digitaliseerimisekspert: Tooteandmetest on saanud ettevõtete pudelikael

Ostja saab müügijuhilt e-kirja järgmise sisuga: „Palun saada mulle viimase toote parameetrid. Ma ei suutnud neid kusagilt kiirelt leida“. Või klient kirjutab e-poe üldkontaktile: „Millised on täpsemalt toote mõõdud? Praegu pole e-poes need andmed selgelt leitavad.“ See on küllaltki tavapärane olukord nii tootmise kui ka kaubandusettevõttes, kirjutab Columbus Eesti digitaliseerimisekspert Marko Seier.
Digitaliseerimisekspert: Tooteandmetest on saanud ettevõtete pudelikael
  • Digitaliseerimisekspert: Tooteandmetest on saanud ettevõtete pudelikael
E-kirja teel info küsimine ei ole kuidagi oma olemuselt halb, aga halb on see, kui neid kirju on palju ja osad oleks võinud olla saatmata. Samuti on keeruline e-postkastist õige info otsimine, kuna tihtipeale on samalt saatjalt sarnase pealkirja või märksõnaga kirju mitmeid. Outlooki otsing areneb pidevalt, aga igasugune otsimine võtab paratamatult aega. Samuti võivad jääda olulised kirjad pidevas kirjavoos märkamata.
Siit jõuame tagasi selleni, kuidas hallata paremini tooteinfot. Tooteinfo haldamine muutub kriitiliseks, kui ettevõte haldab suurel hulgal erinevaid oma ja laos olevaid (edasimüügi) tooteid. Lõppkliendid, tarnijad, edasimüüjad, jaemüüjad, tootjad ja brändid annavad ning vajavad tooteinfot. Mida rohkem andmeid, seda rohkem vigu ja andmete mittesobivust. Seda eriti siis, kui müügiks kasutatakse erinevaid kanaleid nt koduleht, e-pood, tootekataloog jm. Nende info omavaheline sünkroonis hoidmine on väljakutse igale ettevõttele. Piisab ühest eksimusest, et rikkuda kliendikogemus.

Millised on suurimad kasud, mida saavutatakse tooteinfo ühtse haldamisega?

1. Paranenud tõhusus ja tooteandmete leidmise lihtsus
Oluliselt lihtsam on leida tooteandmeid, kuna on üks selge tõeallikas. Keegi ei pea enam otsima oma postkastidest või võrgukettalt infot, vaid kõik oluline on leitav ühest kohast. Seega on ka oluliselt parem sisse tulnud (kliendi)päringute haldamine. Peamine eesmärk on päringute vähendamine ja seda on kindlasti võimalik ühtse tooteandmete lahendusega teha.
2. Paranenud tooteinfo haldamine
Tekib võimalus luua võimalikult rikkalik tooteinfo, et klient saaks teha oma otsused minimaalse ühendusevõtmisega. Eestis on ka ettevõtteid, mis on saatnud kriisiajal muudelt tööliinidelt inimesi tooteandmeid korrastama, kuna e-kanalis olev info polnud täielik ja nad kaotasid kliente.
Lisaks on võimalik tooteandmeid eri kanalite vahel automaatselt hallata.
3. Paranenud tootlikus
Lisaks sisemisele tõhususe kasvule, kus töötajad ei pea enam tegelema lihtsate päringutele vastamisega, siis korralik tooteinfo tähendab ka seda, et ühe PIM (Product Information Management) tarkvara ettevõtte uuringu väitel ettevõtted, millel on korralik tooteinfosüsteem, näevad kuni 40% vähem tagastusi ja neli korda rohkem oste e-poodi külastavatelt klientidelt.

Tooteinfo halduse probleemid puudutavad paljusid

Kui eelnevalt võis jääda mulje, et tooteinfo on vajalik eelkõige e-poega ettevõtetele, siis partnerportaal on vajalik ka tootmisettevõtetele. Selle abil on võimalik automatiseerida püsiklientide tellimust ja jagada klientidele detailset infot oma toodetest.
Kuidas lahendada tooteinfoga seonduvaid probleeme, loe juba siit.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 10:35
Digitaalne revolutsioon laonduses: Directo teenus WMS Direct aitas Farron Tehnika laoprotsessid uuele tasemele
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele