E-kirja teel info küsimine ei ole kuidagi oma olemuselt halb, aga halb on see, kui neid kirju on palju ja osad oleks võinud olla saatmata. Samuti on keeruline e-postkastist õige info otsimine, kuna tihtipeale on samalt saatjalt sarnase pealkirja või märksõnaga kirju mitmeid. Outlooki otsing areneb pidevalt, aga igasugune otsimine võtab paratamatult aega. Samuti võivad jääda olulised kirjad pidevas kirjavoos märkamata.
Siit jõuame tagasi selleni, kuidas hallata paremini tooteinfot. Tooteinfo haldamine muutub kriitiliseks, kui ettevõte haldab suurel hulgal erinevaid oma ja laos olevaid (edasimüügi) tooteid. Lõppkliendid, tarnijad, edasimüüjad, jaemüüjad, tootjad ja brändid annavad ning vajavad tooteinfot. Mida rohkem andmeid, seda rohkem vigu ja andmete mittesobivust. Seda eriti siis, kui müügiks kasutatakse erinevaid kanaleid nt koduleht, e-pood, tootekataloog jm. Nende info omavaheline sünkroonis hoidmine on väljakutse igale ettevõttele. Piisab ühest eksimusest, et rikkuda kliendikogemus.
1. Paranenud tõhusus ja tooteandmete leidmise lihtsus
Oluliselt lihtsam on leida tooteandmeid, kuna on üks selge tõeallikas. Keegi ei pea enam otsima oma postkastidest või võrgukettalt infot, vaid kõik oluline on leitav ühest kohast. Seega on ka oluliselt parem sisse tulnud (kliendi)päringute haldamine. Peamine eesmärk on päringute vähendamine ja seda on kindlasti võimalik ühtse tooteandmete lahendusega teha.
2. Paranenud tooteinfo haldamine
Tekib võimalus luua võimalikult rikkalik tooteinfo, et klient saaks teha oma otsused minimaalse ühendusevõtmisega. Eestis on ka ettevõtteid, mis on saatnud kriisiajal muudelt tööliinidelt inimesi tooteandmeid korrastama, kuna e-kanalis olev info polnud täielik ja nad kaotasid kliente.
Lisaks on võimalik tooteandmeid eri kanalite vahel automaatselt hallata.
3. Paranenud tootlikus
Lisaks sisemisele tõhususe kasvule, kus töötajad ei pea enam tegelema lihtsate päringutele vastamisega, siis korralik tooteinfo tähendab ka seda, et ühe PIM (Product Information Management) tarkvara ettevõtte uuringu väitel ettevõtted, millel on korralik tooteinfosüsteem, näevad kuni 40% vähem tagastusi ja neli korda rohkem oste e-poodi külastavatelt klientidelt.
Kui eelnevalt võis jääda mulje, et tooteinfo on vajalik eelkõige e-poega ettevõtetele, siis partnerportaal on vajalik ka tootmisettevõtetele. Selle abil on võimalik automatiseerida püsiklientide tellimust ja jagada klientidele detailset infot oma toodetest.
Kuidas lahendada tooteinfoga seonduvaid probleeme, loe juba siit.