Autor: Äripäeva eriprojektide ja sisuturunduse üksus: [email protected] • 1. aprill 2021

Digitaliseerimisekspert: Tooteandmetest on saanud ettevõtete pudelikael

Ostja saab müügijuhilt e-kirja järgmise sisuga: „Palun saada mulle viimase toote parameetrid. Ma ei suutnud neid kusagilt kiirelt leida“. Või klient kirjutab e-poe üldkontaktile: „Millised on täpsemalt toote mõõdud? Praegu pole e-poes need andmed selgelt leitavad.“ See on küllaltki tavapärane olukord nii tootmise kui ka kaubandusettevõttes, kirjutab Columbus Eesti digitaliseerimisekspert Marko Seier.

E-kirja teel info küsimine ei ole kuidagi oma olemuselt halb, aga halb on see, kui neid kirju on palju ja osad oleks võinud olla saatmata. Samuti on keeruline e-postkastist õige info otsimine, kuna tihtipeale on samalt saatjalt sarnase pealkirja või märksõnaga kirju mitmeid. Outlooki otsing areneb pidevalt, aga igasugune otsimine võtab paratamatult aega. Samuti võivad jääda olulised kirjad pidevas kirjavoos märkamata.

Siit jõuame tagasi selleni, kuidas hallata paremini tooteinfot. Tooteinfo haldamine muutub kriitiliseks, kui ettevõte haldab suurel hulgal erinevaid oma ja laos olevaid (edasimüügi) tooteid. Lõppkliendid, tarnijad, edasimüüjad, jaemüüjad, tootjad ja brändid annavad ning vajavad tooteinfot. Mida rohkem andmeid, seda rohkem vigu ja andmete mittesobivust. Seda eriti siis, kui müügiks kasutatakse erinevaid kanaleid nt koduleht, e-pood, tootekataloog jm. Nende info omavaheline sünkroonis hoidmine on väljakutse igale ettevõttele. Piisab ühest eksimusest, et rikkuda kliendikogemus.

Millised on suurimad kasud, mida saavutatakse tooteinfo ühtse haldamisega?

1. Paranenud tõhusus ja tooteandmete leidmise lihtsus

Oluliselt lihtsam on leida tooteandmeid, kuna on üks selge tõeallikas. Keegi ei pea enam otsima oma postkastidest või võrgukettalt infot, vaid kõik oluline on leitav ühest kohast. Seega on ka oluliselt parem sisse tulnud (kliendi)päringute haldamine. Peamine eesmärk on päringute vähendamine ja seda on kindlasti võimalik ühtse tooteandmete lahendusega teha.

2. Paranenud tooteinfo haldamine

Tekib võimalus luua võimalikult rikkalik tooteinfo, et klient saaks teha oma otsused minimaalse ühendusevõtmisega. Eestis on ka ettevõtteid, mis on saatnud kriisiajal muudelt tööliinidelt inimesi tooteandmeid korrastama, kuna e-kanalis olev info polnud täielik ja nad kaotasid kliente.

Lisaks on võimalik tooteandmeid eri kanalite vahel automaatselt hallata.

3. Paranenud tootlikus

Lisaks sisemisele tõhususe kasvule, kus töötajad ei pea enam tegelema lihtsate päringutele vastamisega, siis korralik tooteinfo tähendab ka seda, et ühe PIM (Product Information Management) tarkvara ettevõtte uuringu väitel ettevõtted, millel on korralik tooteinfosüsteem, näevad kuni 40% vähem tagastusi ja neli korda rohkem oste e-poodi külastavatelt klientidelt.

Tooteinfo halduse probleemid puudutavad paljusid

Kui eelnevalt võis jääda mulje, et tooteinfo on vajalik eelkõige e-poega ettevõtetele, siis partnerportaal on vajalik ka tootmisettevõtetele. Selle abil on võimalik automatiseerida püsiklientide tellimust ja jagada klientidele detailset infot oma toodetest.

Kuidas lahendada tooteinfoga seonduvaid probleeme, loe juba siit.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077