Metrosert sai valitsuselt juurde 11 miljonit eurot
Valitsus otsutas suurendada AS-i Metrosert aktsiakapitali 11 miljoni euro võrra, et ettevõte saaks käivitada rakendusuuringute keskuse kolm uut tegevussuunda: droonitehnoloogiad, vesinikutehnoloogiad ning autonoomsed sõidukid.
Metroserdi juhi Aigar Vaigu sõnul on rakendusuuringute suunad valitud lähtuvalt ettevõtete vajadustest.
Foto: Raul Mee
Majandus- ja tööstusminister Erkki Keldo sõnul aitab investeering kiirendada kõrge lisandväärtusega teadus- ja arendustegevuse käivitamist Eestis. „Kuigi Eesti paistab uute tehnoloogiate arendamises silma, on seni meie üheks suurimaks väljakutseks olnud puuduv tööstusliku taseme saavutamiseks vajalik testimise võimekus. Tänane otsus võimaldab kolmes uues valdkonnas luua tugitaristu ja teadus-arendusvõimekuse, mis aitavad laboris väljatöötatud tehnoloogiaid praktilisse tootmisesse viia,” selgitas minister.
Metrosert ja Eesti Maaülikool sõlmisid koostöö arendamiseks raamlepingu, mille eesmärk on toetada ettevõtteid tehnoloogiliste väljakutsete lahendamisel ning tõsta Eesti konkurentsivõimet.
Oma kiibikeskus aitab luua tugeva lisandväärtusega ettevõtlust
Tänavu aprillis Eestis käivitatav kiibitehnoloogia kompetentsikeskus KIIP toetab Eesti elektroonikasektori arengut, kirjutab füüsik ja aktsiaseltsi Metrosert juhatuse esimees Aigar Vaigu.
Metroserti juhatuse esimees Aigar Vaigu rääkis intervjuus Äripäeva raadiole, et rakendusuuringute keskus loob tugeva aluse Eesti ettevõtjatele uute tehnoloogiate arendamiseks ja rahvusvahelisel turul edu saavutamiseks. Üheks esiletõusnud valdkonnaks on biorafineerimine, mis Vaigu hinnangul tõotab tuua suuri muutusi nii Eesti majanduses kui ka keskkonnahoius.
Viimase viie aastaga on meie ettevõtete investeeringud teadus- ja arendustegevusse oluliselt kasvanud, kirjutab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi innovatsiooni ja tehnoloogia osakonna juhataja Sigrid Rajalo.
Muuga tööstuspark, mis asub Eesti suurima kaubasadama territooriumil, hõlmab 76 hektarit. Sadamasisene asukoht on atraktiivne nii Eesti kui ka väliskapitalil põhinevatele tootmisettevõtetele ning annab võimaluse vähendada transpordikulusid. Enamik krunte on juba kaetud eelkokkulepete või kavandatavate investeeringutega, kuid kahele viimasele vabadest kinnistutest ootab Tallinna Sadam pakkumisi avaliku konkursi korras hiljemalt novembri lõpuks.