Kalevi ja Põltsamaa tehaseid omav toiduainetööstus Orkla Eesti läks möödunud aastal üle uuele ERP-süsteemile ja muutis tarneahelajuhtimise tsentraalsemaks.

- Suur väljakutse on jätkuvalt ka kakao hind, sõnab Orkla Eesti juht Kaido Kaare. Foto: Raul Mee
Eelmine aasta oli huvitav ja edukas, aga samas ka keeruline, sest pakkus mitmeid väljakutseid, kirjutas Orkla Eesti juhatuse esimees Kaido Kaare vastuses palvele avada Tööstusuudistele ettevõtte viimase aja suurimaid muutusi.
Kõige olulisemate muudatustena toob Kaare välja uue ERP-süsteemi (enterprise resource planning) juurutamise ja tarneahela juhtimise muutmise tootekategooria põhiseks.
Tippjuht tunnistab, et ERP-i vahetus on ettevõtete jaoks alati suur väljakutse ja ka Orkla jaoks oli tegemist keerulise ülesandega, kuid sellest hoolimata kulges üleminek vastavalt ajagraafikule.
Tarneahelat puudutavate muutuste kohta ütles Kaare, et eesmärk oli muuta tarneahelajuhtimine efektiivsemaks ja võtta fookusesse tugevate brändide võimendamine, et hoida ja kaitsta oma turuosa. „Kalevi tehases jätkub igapäevane tootmistöö nii, nagu see seni on olnud, aga muutuvad mõned tööprotsessid ja tippjuhtide raporteerimisliinid,“ lisas Kaare.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kantar Emori läbi viidud suurettevõtete maineuuringu kohaselt tõusis Eesti elanike silmis esmakordselt mainekaimaks ettevõtteks Orkla Eesti. Ka varem on ettevõte esikolmikus olnud, kuid maineliider seekord esimest korda.
Lisatud kestlike toodete 4 hindamiskategooriat
Toiduainetööstuse Orkla Eesti müügitulu kasvas eelmisel aastal 92 miljoni ja puhaskasum 5,5 miljoni euroni, samas langes koguseline müügimaht ja tõusid sisendkulud, selgub majandusaasta aruandest.
Valitsuse kavandatavat limonaadimaksu nimetatakse ekslikult nõnda, sest limonaad hakkab maksustatavatest toodetest moodustama vaid kolmandiku. Maksu alla lähevad aga ka mahlajoogid, nektarid, maitseveed ja näiteks smuutid, märgivad joogitootjad.
Toidutööstus Orkla Eesti kõige rohkem mõjutavad toorained kallinevad praeguse prognoosi järgi ka 2023. aastal kiires tempos, märgib ettevõtte juht Kaido Kaare. Siiski loodab ettevõte, et enda klientidele nad hindu tõstma ei pea.
Kandideerimise tähtaeg 13.03.2025.