Mitmed Eesti ametikoolid on kohandamas oma õppekavasid rohepöördega seotud oskuste õpetamiseks. Kuressaare Ametikool ja Tartu Rakenduslik Kolledž võtavad tähelepanu alla eketriautod ja väikelaevad.
Mootorsõidukitehniku erialal on rohepöörde teemadega juba mitu aastat tegeletud. Ametikool on osalenud kahes Erasmus+ projektis, kus on elektriautode teemat käsitletud. Pildil uurib kutseõpetaja Margus Kivi koos õppijatega ametikooli elektriautot.
Foto: Kuressaare Ametikool
Kuressaare Ametikool osaleb kõrg- ja kutsekoolide ning tööandjate konsortsiumis, mille ülesandeks on luua tingimused rohepöördeks mootorliikurite, laevanduse ja lennundustehnika õppekavarühmas.
Kõik need aastad on kutseõpe olnud õpilaste jaoks teine või kolmas valik, aga näiteks masina- ja metallisektoris on tehasetöötaja nagu IT-mees ja teenib väga head palka, rääkis Eesti Masinatööstuse Liidu juht Raul Kütt Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Eesti Kutseõppe Edendamise Ühingu esinaise Triin Laasi-Õige sõnul tuleks kutseharidusest rääkida kui kiirteest tööturule ja ta peab positiivseks, et kutseharidus on jõudnud taas avalikku arvamus- ja uudisruumi.
Teoreetilise gümnaasiumi asemel tasub põhikoolilõpetajatel valida praktiline keskharidus, kust saab nii tehnoloogiaspetsialisti oskused kui edasi ülikooli minna, soovitab kosmose- ja tuumatehnoloogia detaile valmistava Radius Machiningu asutaja Veljo Konnimois.
Päikeseenergia tootmise hoogsa lisandumise tulemusena on energiaturul tekkinud olukord, kus päikesepaisteliste ilmadega langevad elektrihinnad sageli nullilähedaseks või lausa negatiivseks. Seetõttu on viimastel aastatel päikeseparkide investeeringute tasuvus oluliselt vähenenud. See valmistab enim probleeme päikeseparkidele, mille kõrval puudub tarbimine või salvestuslahendus.