Värske OSKA raport tõi esile, et terav inseneride puudus pärsib masina- ja metallitööstuse ning elektroonikatööstuse tegevust. Olukord on halb ka teistes sektorites, selgus Tööstusuudiste erinevate tööstussektori ühenduste küsitlusest.
- Taastuvenergiale üleminek ehk meretuuleparkide rajamine nõuab oluliselt rohkem sadama- ja vesiaehitusinsenere. Meretööstuse Liidu arendusnõunik Anni Hartikainen rõhutab, et nende koolitusega oleks tulnud alustada juba eile. Foto: Raul Mee
Meretööstuse liidu arendusnõunik Anni Hartikainen tõi esile, et inseneride puuduse tõttu on mitmed Eesti meretööstusettevõtted vähemalt osa oma tootmisest viinud mingisse teise riiki, sest Eestis ei leidu piisavalt vajaliku pädevusega insenere. „Probleemiks muutub inseneride puudus siis, kui Eestis ei leidu enam (või veel) piisaval määral laia silmaringiga insenere, et vastu võtta uudseid töid, tellimusi ja väljakutseid, mis tehnoloogiate arenguga kaasnevad,“ rääkis Hartikainen.
Seotud lood
Liidu juht: haridussüsteemi tuleb kriitiliselt hinnata
Inseneride ja teiste tehnilise kõrgharidusega spetsialistide nappus ning ebapiisav järelkasv on ülikriitiline. Algatused nii kõrg- kui kutseõppe tehnikaerialadelt uue tööjõu kasvatamiseks tuleb käima lükata kohe, selgub värskest OSKA masina-, metalli- ja elektroonikatööstuse valdkonna uuringust.
Seekordses saates "Tööstusuudised eetris" keskendume peagi ilmuva OSKA raporti valguses inseneeriale ja inseneride järelkasvule, mis on hädavajalik, et täita meie riiklikke eesmärke. Võtame pulkadeks lahti tänased probleemid ja arutleme, milliseid lahendusi peaksime rakendada, et tuua noori tehnoloogiale ja inseneeriale lähemale.
Eesti kapitalil põhinev logistikaettevõte Via Express omab transporditeenuse osutamises enam kui 10-aastast kogemust. Ettevõte garanteerib klientidele täpsed tarneajad ning kauba kahjustamata kohalejõudmise. Nii tava- kui ka režiimikaupu vedavale Via Expressile on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.