Alexela ja Infortar said mõned päevad lubatud tähtajast varem valmis Paldiski LNG terminali kai ehituse - sadam on nüüd navigatsiooni alustamiseks ja LNG laevade vastuvõtuks valmis.

- Paldiski LNG terminali kai on valmis. Kas sinna jõuab ka gaasilaev?
- Foto: Raul Mee
„Maailmarekord on tehtud ja kevadel antud lubadus täidetud – meile teadaolevalt pole keegi varem mitte kuskil poole aastaga LNG sadamat ehitanud. Täname kõiki enam kui 200 inimest, kes kevadest tänaseni, tuulte ja tormide kiuste on töötanud hingetõmbepausideta,“ märkis Alexela Grupi juhatuse esimees Marti Hääl.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Majandus- ja taristuminister Riina Sikkut ja Soome majandusminister Mika Lintilä külastasid täna Paldiskit, kus tegid põhimõttelise otsuse, et veeldatud maagaasi (LNG) ujuvterminal saabub aasta lõpuks Soome, kuid terminali kasutusreeglitega luuakse eelistatud ligipääs Eesti ja Soome gaasitarbijate teenindamiseks.
Paldiskisse rajatava LNG terminali toruehitus on jõudnud meretoru paigaldamise etappi, millega luuakse toruühendus maismaal asuva gaasitaristu ja kail olevate seadmete vahel.
Kuna Soomes valmiv LNG terminal võimaldab eeloleval talvel vaevu ära katta ainult Soome tarbijate gaasinõudluse, peab Eesti Gaasiliidu hinnangul Eesti rentima endale lühiajaliselt oma ujuvterminali, mis lisaks Eestile teenindaks ka Lätit.
Swedbanki uuring näitas, et 50,4% kohalikest tööstusettevõtetest sõltub töö jätkamine maagaasi olemasolust. Kõige suurem on maagaasi sõltuvus toiduainetööstuses ja rasketööstuses ning kõige madalam puidutööstuses.
HUUM alustas garaažiettevõttena, mis asus „kusagil Tartus“ ja valmistas keriseid. Kuid ettevõtte ambitsioon oli edasi kasvada nii garaažist kui ka Tartust. Selleks tuli valida omale ka ERP süsteem, mis ei jääks arengu tarbeks kitsaks, kuid ei tekitaks oma halduse või kulukuse poolt liigset koormust. Valikus olid mitmed tootmisele optimeeritud ERP süsteemid ja Odoo.