Seniste suuromanike loobumine enamusosalusest Graanul Investis on märgiline, kuna ühelt poolt kinnitab majanduse head tervist ja teiselt poolt ennustab roheinvesteeringute kiiret kasvu, leidsid Äripäevaga suhelnud ühinemiste ja ülevõtmiste eksperdid.

- Graanul Investi müük näitab, et pelletid on tõstnud Eesti metsatööstused roheinvesteeringute maailmakaardile.
- Foto: Liis Treimann
„Graanul Investi tehing näitab, et Eesti majandus on elujõuline ja atraktiivne,“ ütles KPMG Eesti nõustamisteenuse juht Hanno Lindpere. Kuna praegu pole Graanuli tehingu detailid avalikud, ei saa Lindpere sõnul teha kaugele ulatuvaid järeldusi müügi mõju kohta, kuid sellegipoolest näitab Graanuli müük, et Eesti on selgelt rahvusvaheliste suurinvestorite vaateväljas.
Redgate Capitali partneri Aare Tammemäe sõnul ei tasu ületähtsustada uue omaniku kodumaad. „See, et Apollo fond on noteeritud New Yorgis, ei mängi siin väga suurt rolli. Sama hästi oleks võinud Graanuli osta mõni Londoni börsil noteeritud fond. Pigem arvan, et olulisem on Graanuli juhtiv positsioon Euroopa ning ülemaailmsel turul,“ ütles Tammemäe.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kirjanen: tehing pakub Graanul Investile uusi rahvusvahelisi võimalusi
New Yorgi börsil noteeritud rahvusvaheline varahaldusettevõte Apollo Global Management (NYSE: APO) teatas täna kokkuleppest, mille tulemusel omandab nende tütarettevõte Apollo Funds enamusosaluse Euroopa suurima säästlike puidupelletite tootja ja maailma ühe juhtiva biomassi ning bioenergia sektori ettevõttes AS Graanul Invest.
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?