Autor: Harro Puusild • 22. märts 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Peter Myhrström tarneahelakonverentsil: on palju asju, millest me aru ei saa

Peter Myhrström
Foto: Urmas Kamdron
On palju asju, millest me täna aru ei saa, aga pead ei tohi liiva alla peita, vaid öelda, et siin on meie jaoks võimalused ja neid tuleb uurida, soovitas Stockholm School of Economics Executive Education õppe- ja arendusjuht Peter Myhrström täna toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil.

"Kõik teavad, et oleme läbimas neljandat tööstusrevolutsiooni. Oleme üle elanud juba mitu revolutsiooni ja see on olnud mõnikord ka valus. Ma usun, et ka praegune etapp on valus ja see muudab meie jaoks kõik," rääkis Peter Myhrström tarneahelakonverentsil peetud ettekandes.

Ta lisas, et meil on palju ebakindlust, sest on palju asju, mida me ei mõista - kõik on muutunud keeruliseks. "Kõik on muutunud keeruliseks ja see on seotud neljanda tööstusrevolutsiooniga ja arenguga. See tekitab meis stressi," selgitas ta.

"Meie teadmised on seotud minevikuga, aga strateegilised otsused on seotud tulevikuga. Enamik asju me ei tea ja see tekitab stressi. Mõnel juhul hoiab see meid ka tagasi," sõnas Myhrström.

Teid võib tabada Kodaki saatus

Myhrström rääkis, et tarneahel ja hanked mängivad väga olulist rolli organisatsioonis ja tulevikus. "Teie, tarneahela inimesed, olete need, kes loovad väärtust," rääkis Peter Myhrström ettekandes.

"Ma soovitan teil seda asja ümber mängida. Kui me ei lähe kaasa digimuutustega, siis võib juhtuda, et firma kaob. Me oleme seda ka varem näinud - parim neist on Kodak. Nende käes olid intellektuaalomandi õigused, aga nad jäid oma fotofilmi juurde. See võib juhtuda ka teiega," hoiatas ta.

"McKinsey uuringu järgi tuleb 75% käibekasvust tarneahela digitaliseerimisest. Selle raporti peaksite välja trükkima ja oma juhile andma ning ütlema, et mina olen väga oluline tegelane ettevõttes," soovitas Myhrström konverentsi osalejatele.

Ta lisas, et samal ajal tuleb valmis olla ka mentaalseks muutuseks. "Digitaliseerimine on keeruline teema ja selleks, et sellega toime tulla, on vaja mõtlemist. On palju asju, millest me täna aru ei saa. Aga kas suudame leppida sellega, et me ei saa kõigest aru? Pead ei tohi liiva alla peita, vaid öelda, et siin on meie jaoks võimalused ja asja tuleb uurida," ütles Myhrström.

"Kui te selles suunas oma mõtet muudate, siis on asjad hästi. Küsige endalt, miks me liigume digitaalse transformatsiooni poole? Pidage meeles, et digitaliseerimine on vahend, mitte eesmärk," rääkis ta.

"Digitaalne transformatsioon on äri transformatsioon, millel on digitaalne komponent. On teie otsus, kas tahate tarneahelat muuta või mitte. Teie olete see, kes teevad otsuse ja näevad, et midagi on maailmas toimumas ja mina pean teadma, mida nende tehnoloogiatega peale hakata. Millised on uued viisid äri ajamiseks, kuidas töötab tulevikus organisatsioon?"

Täna toimub 5. Pärnu Tarneahelakonverents "Midagi on puudu".

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077