Meie toidulaud ei pea piirduma ainult kilukonservi, peti ja rukkileivaga, et see oleks oma, kinnitab toiduainetööstuse liidu juht Sirje Potisepp.

- Sirje Potisepp Foto: Harro Puusild
Sinimustvalge lipumärk toodetel näitab, et toode on valmistatud Eestis ja Eesti inimeste maitse-eelistusi ning traditsioone silmas pidades. Tooraine päritolule viitav märk on samuti olemas ja see on pääsukesemärk.
Täna aga soovin ma rääkida lipumärgist. Toiduliidu kaheksa aastat tagasi loodud lipumärgi eesmärk on, et tarbija oskaks eristada Eesti ettevõtetes toodetud toitu välismaiste konkurentide toodangust. Oma ostuga toetab tarbija neid ettevõtteid, kes maksavad makse Eestis ning annavad tööd kümnetele tuhandetele Eesti inimestele. Praeguseks on märgi tuntutus tarbijate seas kasvanud 75%ni.
Tootjad, kes tahavad lisaks rõhutada ka tooraine kohalikkust, toovad selle toiduaine pakendil eraldi esile. Sageli kasutatakse pääsukesemärki, mis muide oli olemas juba enne lipumärki ja mis näitab, et toote valmistamisel on kasutatud eestimaist toorainet. Seega polnud toiduliidul kaheksa aastat tagasi mingit vajadust luua samasisulist märgitust.
Autor: Sirje Potisepp, Toiduliidu juht
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Veebruaris tähistab 25. tegevusaastat tuleohutussüsteemide projekteerija, paigaldaja ja hooldaja Firetek OÜ, kes on tuleohutussüsteeme välja töötanud ning paigaldanud väga paljudele Eesti suurematele äriobjektidele. Ühe asutaja, ettevõtte juhi Georg Kanguri sõnul on nende eesmärk viia tuleohutus uuele tasemele ja võtta eksperdina osa sellealaste seaduste ning nõuete väljatöötamisest.