• 19.07.16, 10:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti jäätisetootjad eelistavad toorainena kodumaist koort

Eesti Toiduainetööstuse Liidu juhataja Sirje Potisepa sõnul kasutavad siinsed jäätisetootjad koorejäätiste valmistamisel toorainena peaaegu eranditult kodumaist koort, andes piimatootjatele olulise sissetuleku. Viiest Eestis söödud jäätisest neli on valmistatud koorest, teatas toiduliit.
Jäätisetootmine Premias.
  • Jäätisetootmine Premias. Foto: Raul Mee
“Eesti elanikud söövad võrreldes teiste eurooplastega oluliselt rohkem piimast valmistatud jäätiseid, milleks on plombiir ja koorejäätised. Põhjus selleks on muidugi väga lihtne – Eesti jäätised lihtsalt on kõige paremad,” ütles Potisepp. “Lisaks suurepärasele maitsele hindavad jäätisesõbrad üha enam ka fakti, et Eesti jäätis on valmistatud Eesti lehmade piimast.”
Eestis müüakse ligi 600 erinevat jäätisetoodet. Enim ostetakse vanilje-, šokolaadi-, karamelli- ja maasikajäätist. Üks Eesti elanik sööb aastas umbes 8 liitrit jäätist, mis on kahe liitri võrra rohkem kui naabrid lätlased, aga koguni viie liitri võrra vähem kui soomlased.
Ehkki Eestisse jõudis jäätisetootmine muu läänemaailmaga võrreldes mõnevõrra hiljem, on jäätise traditsioonid kujunenud siingi pikaks ja viljakaks. Jäätise tööstuslik tootmine Eestis algas 1934. aastal, mil Evald Rooma asutas Tartus firma Eskimo ja on seeläbi saanud Eesti jäätise isaks. Kui toona sai jäätist osta vaid erilistel puhkudel, siis tänapäeval on see igapäevane magustoit, mida aasta jooksul tarbitakse ligi 7000 tonni.
Täna tähistatakse Eestis rahvusvahelist jäätisepäeva. Jäätisepäeva traditsioon sai alguse Ameerika Ühendriikidest Kentucky osariigist 1984. aastal ning on tänaseks levinud üle maailma. Eestis tähistatakse jäätisepäeva teist korda.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Enimloetud

1
Suur lugu
  • 13.01.25, 07:00
Põlva puidutööstus Peetri Puit laiendab tehast. “Me ei saa seista paigal, kui maailm meie ümber areneb”
Peeter Peedomaa: “Rasked ajad õpetavad, püsima jäävad vaid tõelised väärtused“
2
Uudised
  • 15.01.25, 12:23
TOP 50 | Kes on 2024. aasta suurimad maksumaksjad tööstuses?
3
Uudised
  • 17.01.25, 10:09
Lunden Foodi juht Ülo Rekkaro loobub tegevdirektori ametist. “Lootsin järeltulija leida oma majast ja leidsin”
Selgus, kes saab uueks juhiks
4
Uudised
  • 16.01.25, 07:52
Aquaphor avab Jüris tööriistade tehase
5
Uudised
  • 14.01.25, 07:57
Luubi all Eesti ja Läti maksud. Fibenoli finantsjuht näeb Lätis kolme eelist
Advokaat: Eesti kolm erinevat maksustamise mudelit viivad investorid segadusse
6
Uudised
  • 15.01.25, 08:10
Tekstiilijäätmest tehakse paneel. Sillamäele planeeritav tootmine sai pea 40 miljonit toetust
Terve maailm otsib lahendusi, kuidas vanu riideid hiigelkogustes väärindada - Eesti tegi ära

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele