Tietokone.fi kirjutab, et Euroopas panustatakse üha enam metallide 3D printimise tehnoloogia arendamisse, mis võimaldaks valmistada uusi osi nii kosmoserakettidele kui lennukitele.
Erinevate plastikute 3D printimist on juba aastaid arendatud ning need tehnoloogiad on järk-järgult jõudmas ka tavakasutusse. Nii on tulnud turule juba üsna mõistliku hinnaga 3D printerid, millest osa on võimalik kasutada ka koduses majapidamises.
Metallide 3D printimine ehk objektide kolmemõõtmeline „väljatrükkimine“ pakub aga veelgi märkimisväärsemaid uuendusi ja võimalusi.
Euroopa Liit ja Euroopa Kosmoseagentuur on loonud suure 3D printimise ühingu Amaze, mis koondab 28 erinevat organisatsiooni, kelle seast võib leida nii Euroopa ettevõtteid kui teadusasutusi. Konsortsium töötab selle nimel, et kiirendada metallide 3D printimise kasutuselevõttu. Selle kõige eesmärgiks on võimaldada ettevõtetel võtta oma toodetes kasutusele 3D printimise teel loodud komponente.
Metallide 3D printimisel vormitakse ja sulatatakse metallipuru laserite ja teiste spetsiaalsete tehnoloogiate abil soovitud objektiks. Kõnealust tehnoloogiat saab kasutada pea kõikvõimaliku kuju ja struktuuriga esemete loomiseks.Uudne tehnoloogia võimaldab näiteks kosmose- ja lennukitööstuses luua komponente, mis on seni kasutusel olevatest vastupidavamad ja kergemad. See omakorda võimaldab saavutada kokkuhoidu.Amaze projekti raames on asutud juba valmistama lennukimootorite ja –tiibade komponente. Nende komponentide valmistamiseks on loodud erinevaid tootmisüksusi Prantsusmaal, Saksamaal, Itaalias, Norras ja Suurbritannias.
Seotud lood
ASi Infotark juhatuse liikme Margus Rossi väitel algavad printerite hinnad paarisajast eurost ja ulatuvad miljonini.
Tallinna Tehnikaülikooli mehaanikateaduskonna masinaehituse instituudi tootearenduse õppetooli vanemteaduri Meelis Pohlaku kinnitusel jõuab Eestisse peatselt esimene 3D-metalliprinter.
3D printimine sobib väikeste tootepartiide, seadmete puuduvate detailide ning prototüüpide tootmiseks. 3D printimist pakkuvas Jarrz OÜs ei peatu töö isegi öösel.
Eesti ettevõtete jaoks on käes väga keeruline aeg, millele annavad hoogu erinevad maksumuudatused ja üleüldine kiire palgatõus, pärssides eriti tööstus- ja tootmissektori konkurentsivõimet. Logistikaettevõtte DSV Estonia tegevjuht Alvar Tõruke tõdeb, et olukord on veidi sarnane 1990. aastatele, mil Eesti vabaks sai ning tuli hakata oma riiki looma ja leiutama.
Hetkel kuum
Üks esikolmiku firma olnud ka kolm aastat järjest Äripäeva gasell-ettevõte.
“Kui regulatiivsed piirangud muutuvad liiga keeruliseks, kaalume tootmise viimist Eestist välja”
Tagasi Tööstusuudised esilehele