• 25.02.13, 10:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome ministeerium: Eestil pole LNG terminali jaoks eelist

Soome majandus- ja tööhõiveministeeriumi energeetika osakonna juhi Esa Härmälä sõnul oleks Balti riikide ja Soome jaoks ühise regionaalse LNG terminali jaoks parim asukoht Soome.
„Ma ei näe mingeid eeliseid,“ vastas Härmälä Äripäeva küsimusele, kuidas terminali rajamine Eestisse Soome poolelt paistaks. „Sellisel juhul oleks torujuhtme jaoks vaja suuremat investeeringut ning ärivõimalusi oleks vähem,“ ütles ta.
Terminali jaoks oleks sobivaim asukoht Soome, ütleb Härmälä ja põhjendab e-kirja vahendusel: "Soome oleks parim asukoht nii tarnekindluse kui ärilistel kaalutlustel. Soome tarbib gaasi Eestist neli korda rohkem. See tähendab seda, et Eesti varustuskindlust on lihtsam tagada Soomest kui Soome varustuskindlust Eestist (torujuhtme läbimõõt). Terminali äriline tasuvus sõltub aga sellest, kui efektiivselt see suudab rahuldada tipunõudluse Soomes. Peamine maht tuleb sellelt turult.“
Eesti majandusminister Juhan Parts ei kiitnud heaks Soome Gasum OY ja Eesti Gaasi tütarfirma EG Võrguteenused ühiselt välja öeldud seisukohta, et regionaalse terminali jaoks oleks parim asukoht Soome Inkoo. Läinud nädalal agentuurile Bloomberg antud intervjuus ütles Parts, et selline firmade omavaheline kokkulepe on õigustühine ja otsuse teevad ikka kahe riigi valitsused.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Meie näeme seda kui konstruktiivset ja realistlikku seisukohta,“ märkis Esä Härmälä ühisavalduse kohta.
Parts ütles Bloombergile, et Eesti jaoks on terminali asukoha valikul peamisteks tingimusteks kiire valmisehitamine, sõltumatus Gazpromist ja gaasi hind. Härmälä luges Soome valikukriteeriumidest üles tarnekindluse, konkurentsi paranemise ja ärilise tasuvuse. Soome jaoks on Soomet ja Eestit ühendav gaasitoru Balticconnector LNG projekti oluline osa.
Läinud nädalal kirjutas ajaleht Postimees, et Eesti ja Soome peavad läbirääkimisi eesmärgiga teha terminali valik juba 6. märtsiks, et päev hiljem esitleda seda Brüsselis Balti energiaturu ühendamise plaani juhtametnike koosolekul.
Härmälä kahtles, kas otsus nimetatud tähtajaks sünnib.
„Ma loodan seda, kuid ei ole veendunud, et see nii läheb,“ märkis ta. „Otsusega ei või aga viivitada, et mitte ELi esimesest rahastamisvoorust välja jääda.“
Ka veebruaris Gasum OY-le ja AS-ile EG Võrguteenused läkitatud kirjas ärgitab Euroopa Komisjoni energeetikavolinik Günther Oettinger projektiga nii kiiresti kui võimalik edasi liikuma, tunnustades seejuures ettevõtetest tulnud koostööinitsiatiivi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.11.24, 17:23
iguse mobiilne kaldaelekter muudab mängureegleid
Mobiilse kaldaelektri pistikupesa (iMSPO – igus Mobile Shore Power Outlet) näol on igus välja töötanud paindliku kaldatoite ühendussüsteemi, mida saab paigutada terminali mis tahes asukohta vastavalt laeva sildumiskohale. Lahendus, mis on juba kasutusel Hamburgi sadamas, pakub tõhusat ja kaasaegset alternatiivi traditsioonilistele kaldatoite süsteemidele. 2024. aastal pälvis iMSPO mere elektri- ja hübriidtoite Euroopa messil Amsterdamis reisi- ja kaubasadamate innovatsiooni aastaauhinna.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele