• 25.10.11, 15:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vitsur: kasvuvõimalus peitub Aasia turgudel või rohemajanduses

Arengufondi majanduseksperdi Heido Vitsuri sõnul on Eesti ettevõtetel kasvuvõimalused kui suudetakse osa saada arenevatest Aasia majandustest või lüüa kaasa rohemajanduse sektoris.
Heido Vitsur rääkis tänasel Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus korraldatud ettevõtjate koostööpäeval „Liftiga tulevikku“, et Eesti sisetarbimisest ei ole ettevõtetele kasvumootorit oodata. Eestil puudub küll riigivõlg, kuid erasektoril on igakuiselt teenindada ligi 10 000 eurot laenu inimese kohta. Erasektor rohkem laenata ei suuda ja kuna kiiret palgakasvu ei ole näha, siis kuskilt raha tarbimisse juurde ei tule.
Kasvuvõimalusena näeb Vitsur leida ettevõtetel oma nišš kasvavatel Aasia turgudel. „Seda on hea öelda, kuid probleemiks on, et Eesti ettevõtted on nii väiksed ja ei oska seal oma nišši leida, kuna see on ääretult kallis,“ möönis Vitsur.
Tema sõnul on Aasias kogused hoopis teisel tasemel ja Eesti väiksel ettevõttel tuleks minna külatasemele. Et jõuda suuremate piirkondadeni on hädavajalik ettevõtete vaheline koostöö, ütleb Vitsur. „Muidu võimalusi kasvaval Aasia turul ree peale jõuda ei tule,“ nendib Vitsur.
Teise kasvuvõimalusena nimetab Vitsur rohemajandust, mis on maailmas momendil väga populaarne. Vitsur möönab, et rohemajandus on trend ja seal võib esineda lühiajalisi moeasju. „Tulevikus on aga rohemajandus selgelt vajalik, et inimesed üldse elada saaksid,“ lisab Vitsur. „Surve keskkonnale muutub nii suureks, et keskkonnatooteid läheb kindlat vaja. Ainult, et mis selles sektoris tõsiselt kasvab, seda ei oska öleda,“ nendib Vitsur.

Seotud lood

Uudised
  • 12.10.11, 15:30
Ettevõtjad jagavad kogemusi ekspordi ja tootlikkuse kasvatamisest
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) korraldab kolmanda ettevõtjate koostööpäeva „Liftiga tulevikku“, mis seekord keskendub ettevõtjate kogemustele innovatsioonis, ekspordis ja tootlikkuses.
  • ST
Sisuturundus
  • 10.02.25, 16:56
Elektriautod versus hübriidid: kas hinnavahe on kadumas? Opel tõi turule üllatava lahenduse
Kui seni on elektriautod olnud märgatavalt kallimad kui hübriidajamiga sõidukid, siis Opel seab uue standardi, tuues turule uue Frontera, kus nende kahe ajamitüübi hinnavahe on minimaalne. Kas see tähendab, et elektriauto valimine on nüüd lihtsam kui kunagi varem?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele