Hagar on teinud mõned kampaaniad Soomes ja Rootsis ning nüüd katsume püsisortimendi turule saada, rääkis kaubamärgi Hagar all pagaritooteid tegeva ASi Hallik juht Heiki Hallik.
"Toimub eksport Rootsi ja Soome. Oleme töötanud kampaaniatega ja täna pürgime selles suunas, et saavutada lepinguid püsisortimendini jõudmiseks. Samuti on plaanis leida võimalusi ka muudel eksportturgudel," rääkis firmajuht.
Kas ilma ekspordita saab üldse praegu hakkama? "Eesti turg on oma tarbijaskonnaga piiritletud. Eksport on vajalik, kui ettevõtte eesmärk on kasvada," sõnas Hallik.
Juulis oli pagaritoodete tarbimise osas langus, Hallik möönis, et ju kuumad ilmad viisid tarbijad jookide ja jäätise poolele. "Kui suudetakse läbi viia hinnamuutused, võime loota sellele, et teenime ka kasumit," arutles ta. Loodetavasti tulevad inimesed peagi õlle, karastusjookide ja jäätise juurest taas pagaritoodete ja kookide juurde, lisas Hallik.
Selle aasta majandustulemus sõltub Hagaril tema sõnul tarbija pagaritoodete lainele tagasi pöördumisest ning siis on loota samasugust kasumit ja käivet nagu 2009. Eelmisel aastal teenis AS Hallik majandusaasta aruande kohaselt 80 miljonit krooni müügitulu ja 1,3 miljonit krooni kasumit.
Seotud lood
Räägitakse, et tarbijal ei ole raha, et kallimat leiba osta aga kui hindu ei korrigeerita, ei tule palkade kasvu ega tarbimise elavnemist, ütles pagariäri AS Hallik juht Heiki Hallik.
Kuigi meie numbrid püsivad eelmise aastaga samal tasemel, on heameel, et langus ühtedel turgudel on asendunud müügiga teistele turgudele, rääkis ASi Suwem juht Mart Nilson.
Tulevikukindel tööstus vajab hooneid, mis on nutikalt planeeritud, energiatõhusad ning lihtsalt kohandatavad vastavalt muutuvatele vajadustele. Need omadused ei taga mitte ainult efektiivset tootmist, vaid aitavad ka hoida püsikulusid kontrolli all ja tagavad hoone pikaajalise kasutatavuse.