Räägitakse, et tarbijal ei ole raha, et kallimat leiba osta aga kui hindu ei korrigeerita, ei tule palkade kasvu ega tarbimise elavnemist, ütles pagariäri AS Hallik juht Heiki Hallik.
"Tänases hinnamuutuse olukorras räägitakse sellest, et tarbijal ei ole raha, et kallimat leiba osta. Aga peab ju aru saama, et vähemalt osa nendest tarbijatest on ka pagarid, kes saavad selle töö eest palka," rääkis Hagari kaubamärgi all pagaritooteid tootva firma juht.
Halliku sõnul on surve hindadele nii maksude tõusu kui muude sisendite näol sundinud neid vähendama inimeste töötasusid. "Kui hindasid ei korrigeerita suuremaks, ei saa me ju rääkida ka palkade kasvust ja seeläbi ka tarbimise elavnemisest," ütles juht.
Samas on Hagari langus võrreldes II kvartali jaekaubandushindade langusega väiksem olnud. Kui jaekaubandus püsivhindades langes eelmise aasta teise kvartaliga võrreldes 7%, siis Hagari langus oli 5%. Küll rääkis Hallik, et 2008. aasta kõrghetkedest oleme veel kaugel ja sinna ei jõua hinnad ilmselt niipea.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Hagar on teinud mõned kampaaniad Soomes ja Rootsis ning nüüd katsume püsisortimendi turule saada, rääkis kaubamärgi Hagar all pagaritooteid tegeva ASi Hallik juht Heiki Hallik.
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.