Euroopa Komisjon plaanib kärpida Vene
energiaettevõtete ambitsioone Euroopa Liidus laieneda, kirjutas The Financial
Times.
Konfidentsiaalse töös oleva paberi kohaselt plaanib Euroopa Komisjon võtta kasutusele meetmed, mille kohaselt piiratakse kolmandate riikide ligipääsu ELi energiasektorile, eriti elektri ja gaasivõrkudele. Teise salajase dokumendi kohaselt võib EL energiaturg olla haavatav, mitte ainult energiaga varustamise tõttu kolmandate riikide poolt vaid ka energiavõrkude ülevõtmise pärast kolmandate riikide poolt.
Üks võimalus on nn vastastikkuse klausel, mis hoiaks eemale Venemaa ja Saudi Araabia, kus Euroopa Liidu ettevõtetele kehtivad karmid investeerimispiirangud.
Tagasihoidlikuma plaani kohaselt on Komisjonil õigus iga ostja tausta hoolikalt uurida. Karmima ettepaneku kohaselt kuulutatakse energiaturg strateegiliseks sektoriks, mis tähendav, et enamus mitte ELi võtted ei saa sinna investeerida.
On spekuleeritud, et Venemaa või mõne teise energiarikka riigi riiklik ettevõte nagu Gazprom soovib kontrollida ELi energiaga varustamist. Kui mainutud plaanid ellu viiakse, oleks see tohutu löök Gazpromile, kellel on ambitsioonikad plaanid Euroopas laieneda ja kellele kuuluvad juba energiaettevõtted ELis.
Ettepanekud on seotud Komisjoni plaaniga suurendada konkurentsi ELi energiaturul ja hajutada hirme turu vabaks laskmise ees. Ettepanekud avaldatakse 19. septembril.
Seotud lood
Kasahstani valitsus, mis tahab tugevdada
kontrolli oma loodusvarade üle, käskis täna Itaalia kütusefirmal Eni SpA peatada
töö Kašagani naftaväljal.
Itaalia energiafirma Eni ja Vene Gazprom
allkirjastasid nädalavahetusel kavatsuste protokolli uue gaasijuhtme rajamiseks,
mis kustutaks Euroopa gaasinälga, kuid suurendaks veelgi ELi sõltuvust Venemaa
gaasist.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.