„2023. aasta üks kõige suuremaid väljakutseid laevaehituse valdkonnas oli oskustööliste kriis. Tööliste palga, värbamise ja koolitamise kulud kasvasid oluliselt, kuid töö efektiivsuses oli märgata langust,“ selgitab ettevõtte juhatus majandusaasta aruandes.
Majanduses valitseb ebavajalik paanika ja kahekohalisi majanduslanguse numbreid ennustavad suurettevõtjad peaksid mõtlema oma sõnade mõju peale, leidis enam kui tuhandele inimesele tööd andva laevaremondiettevõtte LTH-Baas tegevjuht Anton Maljugin.
Masina- ja metallitööstuses on viimase aasta jooksul enim tööjõudu värvanud laevaremondiga tegelev LTH-Baas, kus töötajate arv on aastaga kasvanud ligi 300 inimese võrra, selgub Äripäeva Infopanga koostatud masina- ja metallitööstuse konkurentsiraportist.
Selleks, et kirjeldada, kuidas suhtuvad praegusesse majanduslangusesse meie ettevõtted, võiks tsiteerida ’Omar Khayyāmi: “Meelekindlusetud hukkuvad enneaegu”, kirjutab laevaehitusfirma LTH-Baas tegevjuht Anton Maljugin.
igus kui tuntud masinaehituslike komponentide tarnija on jõudsalt edasi arendanud võimekust robotlahenduste osas. Lineaarrobotite puhul pakutakse reeglina standardlahendusi, milleks on käigupikkused mõõtudes 2000 x 2000 x 1000 mm. Kuid siis esitas huvitava väljakutse ettevõte Metaprint, kes vajas rätsepalahendust tööalaga 4700 x 2600 x 900 mm.