Täna asetati nurgakivi Rakvere uuele koostootmisjaamale, mis valmides peaks langetama linna soojahinda kuni viiendiku võrra.
Plaanide kohaselt käivitub koostootmisjaam käesoleva aasta septembris, kohalikul puiduhakkel töötava jaama võimsuseks on 10 MW soojust ja 1MW elektrit.
Koostootmisjaama omanikfirma ES Bioenergia OÜ juhi Sven Ivanovi sõnul piisab sellest võimsusest, et katta Rakvere piiritusetehase energiavajadus ning varustada soojusega ka Rakvere linna kaugküttevõrku.“Arvutused näitavad, et uue koostootmisjaama valmimisel langeb soojahind Rakveres 15-20%. Sellist efektiivsust aitab saavutada asjaolu, et kokku ca neli miljonit eurot maksvat investeeringut otsustas toetada ka Eesti riik Keskkonnainvesteeringute Keskuse vahendusel. Kohalik puiduhake on soodsam ja keskkonnasõbralikum kütus, kui praegu Rakvere piiritustehases ja linna soojatootmises kasutusel olev Vene gaas. See aitab meil edasi arendada ka kohalikku pikkade traditsioonidega piiritusetootmist, mis on teatavasti väga tundlik energiahindade suhtes,” selgitas Ivanov.Uue jaama tähtsust linna arengu seisukohast rõhutas ka Rakvere linnapea Toomas Varek.“Soodne soojahind on oluline nii Rakvere elanikele kui ka ettevõtjatele, kes plaanivad Rakverre investeerida. Lisaks toetab meie linna suundumust säästlikult areneda see, et küttena kasutatakse kohalikku puiduhaket,” lisas Varek.Taastuvenergeetikaga seotud projektide arendamisele keskendunud ES Bioenergia OÜ kuulub Eesti kapitalil baseeruvasse ettevõtete gruppi, mille omanikeks on endised metsanduskontserni Sylvester aktsionärid.Grupi tuntumate ettevõtete hulka kuuluvad veel Rakvere ja Moe piiritusetehased koos Moe peenviinavabrikuga ning transporditeenuste osutamisele spetsialiseerunud ettevõtteid koondav Cargohunters.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Mobiilse kaldaelektri pistikupesa (iMSPO – igus Mobile Shore Power Outlet) näol on igus välja töötanud paindliku kaldatoite ühendussüsteemi, mida saab paigutada terminali mis tahes asukohta vastavalt laeva sildumiskohale. Lahendus, mis on juba kasutusel Hamburgi sadamas, pakub tõhusat ja kaasaegset alternatiivi traditsioonilistele kaldatoite süsteemidele. 2024. aastal pälvis iMSPO mere elektri- ja hübriidtoite Euroopa messil Amsterdamis reisi- ja kaubasadamate innovatsiooni aastaauhinna.