Käsitööõlle müüjate majandusaasta aruannetest selgub, et koroonaviirus andis küll valusa hoobi, kuid käesolevale aastale vaadatakse pigem optimistlikult.
- Koroona-aasta lõi käsitööõlle müüjad peaaegu pikali, aga alanud aastast oodatakse tulemuste visa taastumist. Foto: Raul Mee
Nii märgib Eesti üks tuntumaid käsitööõlletootjaid Põhjala oma aruandes, et koroonapandeemia mõju ettevõtte tegevusele hakkas ilmnema läinud veebruaris, mil hakati järk-järgult kehtestama olulisi piiranguid toitlustusele ja kaubandusele esialgu Aasias ning seejärel üle maailma. Eestisse jõudsid piirangud märtsis, mil ettevõte oli sunnitud sulgema oma õllerestorani, poe ja pruulikoja ekskursioonid, mis annavad kokku ligikaudu 30% Põhjala grupi ehk tootmise ja hulgimüügiga tegeleva Põhjala Brewingu ning jaemüügiga tegeleva tütarettevõtte Põhjala Retaili müügitulust. Löögi sai ka eksport.
Pandeemia kärpis Põhjala läinud aasta müügitulu 18,3%, 3,8 miljoni euroni. Ettevõtte ärikahjum oli 67 000 eurot ja puhaskahjumiks kujunes 370 000 eurot.
Lehe Pruulikoja jaoks oli läinud aasta algus ajaloo parim. Aasta kokkuvõtteks kogunes käivet 446 000 eurot, ettevõte jäi 131 000 euroga kahjumisse. 2019. aastal tegi Lehe 629 000 eurot käivet ja teenis veidi enam kui 15 000 eurot kasumit.
Seotud lood
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.