Autor: Tööstusuudised.ee • 5. veebruar 2020

Atria investeeris keskkonnasäästlikku pakendisse

Atria investeeris ligi miljon eurot, et tuua esimese lihatööstusena Eestis turule keskkonnasäästlik hakklihapakend.
Atria lihatööstuse juht Olle Horm uue keskkonnasäästliku lihapakendiga.
Foto: Atria lihatööstus

Atria lihatööstus toob Maks & Moorits kaubamärgi all Eestis turule keskkonnasõbraliku hakklihapakendi, mille valmistamiseks kulub üle 50% vähem pakkematerjali kui varem. Tulemuseks on 34% väiksem ökoloogiline jalajälg ning hakkliha pikem säilivusaeg. Hakklihakogus pakendis ei vähene.

Atria lihatööstus Valgas investeeris ligi miljon eurot uue pakendi turule toomiseks, mis võimaldab alates tänasest esimese lihatööstusena Eestis pakendada hakkliha loodust säästvamalt. „Nii, nagu kogu maailm liigub keskkonnasäästvama mõtteviisi poole, peame ka meie toidutööstusena astuma jõuliselt selles sunnas, kuidas korraldada tootmine selliselt, et kaasnev keskkonnamõju oleks võimalikult väike,“ ütles Atria lihatööstuse juht Olle Horm. „Pakendite arendusprotsessis oleme jõudnud innovaatilise lahenduseni, mis toob kasu tarbijale, kauplustele ja samal ajal keskkonnale,“ lisas Horm.

Horm tõi välja, et kuigi lihatööstuses ei ole toiduohutuse tagamiseks täna veel plasti kasutamisest võimalik täielikult loobuda, saab seda kasutada efektiivselt ja keskkonnasäästlikumalt kui varem. Maks & Moorits uus hakklihapakend teeb revolutsiooni lihatööstuses, sest uue pakendi tootmiseks kulub üle 50% vähem pakkematerjali kui varem, olles traditsioonilisest hakklihapakendist poole väiksem. „Oleme optimeerinud materjalikasutuse, ent pakendis on sama palju hakkliha kui varem. Tänu uudsele lahendusele saame tagada tootele pikema säilivuse, vähendades seeläbi toidukadu ning pakkuda ühtlasi tarbijale mugavust,“ rääkis Atria lihatööstuse juht.

Kuna hakkliha on Atria tooteportfellis tarbija poolt väga hinnatud toode, kulub lihatööstusel edaspidi 42 000 kg vähem pakkematerjali. Logistika mõttes tähendab see materjali- ning toodete veo transpordi vähenemist Eesti teedel 98 täishaagisega veoauto võrra aastas.

„Poole väiksema pakendiga hoiame ruumi kokku igal pool: tarbija külmkapis, kaupluses, logistika-ahelas ning pärast kasutamist prügikastis,“ tutvustas Horm uut keskkonnasäästlikumat hakklihapakendit ja lisas: „See on murranguline samm lihatööstuses plasti kasutamise vähendamises.“

Uus keskkonnasäästlikum hakklihapakend vahetab välja kõik Maks & Moorits kaubamärgi all müügil olevad seni tarbijale tuntud hakklihapakendid: Maks & Moorits kodune hakkliha (300 ja 500 grammi), Maks & Moorits seahakkliha (500 grammi), Maks & Moorits delikatesshakkliha (300 grammi), Maks & Moorits sea- ja veisehakkliha (500 grammi). Uus pakend on müügil hiljemalt 6.veebruarist kõigis Eesti jaekettides- ja kauplustes.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077