Harro Puusild • 19 veebruar 2019
Jaga lugu:

Ericssoni ostujuht Angela Rohtla: peame olema aina kiiremad

Angela Rohtla esineb 21.-22. märtsil toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil.   Foto: Erakogu

Pärnu Tarneahelakonverentsil esineva Ericssoni Saksamaa ja Rootsi supply hub’i ostujuhi Angela Rohtla sõnul sunnib turg ettevõtet olema kiirem ka tarneahelaid puudutavates otsustes.

“Turule tuleb uusi tooteid rohkem kui kunagi varem, toodete elutsükkel on oluliselt lühenenud – me peame olema kiiremad ja efektiivsemad ka tarneahelaid puudutavate otsuste tegemisel,” tunnistas Angela Rohtla.

Ta lisab, et kiirus supply hub’is sõltub paljuski materjalidest. “Kui me räägime kiiruse tagamisest supply hub’is, siis selleks, et tagada oma klientidele kiire tarneaeg, on üks olulisemaid tegevusi otsustada, milliseid materjale varuda ja kui suuri varusid hoida,” ütles Rohtla.

TULEKUL

Pärnu Tarneahelakonverents 2019 "Hoogne teekond"

Angela Rohtla räägib konverentsil kiirusest ja selle tagamisest Ericssoni Saksamaa ja Rootsi supply hub´is

Toimub 21.-22. märtsil Pärnu Kontserdimajas

Lisaks esinevad: Finnair, LSG Sky Chefs, Salvest, BLS Logistics, TREV2, Nefab Packaging, Columbus Eesti, Iglucraft, STACC, Maxima, Radius Machining, Pipelife Eesti, COMODULE jt.

Peaesinejad: tarneahela professor ja riskiekspert Omera Khan ning rahvusvahelise haardega juht ja ettevõtja Joakim Helenius.

Programmi ja piletid leiate SIIT.

Pange oma tiim varakult kirja - soodushind vaid 28. veebruarini!

Ta lisas, et aastate jooksul on Ericsson tarneahela efektiivsust ja kiirust tublisti tõstnud ning selle taga on automatiseerimine ja lülide vähendamine tarneahelas. “Palju on panustatud sellele, et vähendada topelttööd.”

Jätkub intervjuu Angela Rohtlaga.

Oled kaheksa aastat tarneahela valdkonnas töötanud ning pidanud erinevaid ameteid erinevates riikides. Kuidas selle valdkonna enda jaoks avastasid – mis sind selles maailmas paelub?

Tarneahela avastamine oli ausalt öeldes natukene juhuslik, ma ei otsinud spetsiaalselt seda valdkonda ega ka tööd suures ettevõttes. Ericssoni tööle sattumine oli juhus. Kui ülikooliõpingud 2010. aasta kevadel lõpule hakkasid jõudma ja ma tööturul aktiivselt ringi vaatasin, tõi Ericsson oma tellimiskeskust Tallinnasse üle. Kõik, mida ma enne seda Ericssonist teadsin, olid ettevõtte nimi ja fakt, et nad ei tooda telefone. Juba oma esimesel nädalal sai mulle selgeks, et ma jään sellesse ettevõttesse pikemalt.

Mind paelub kõige rohkem see, et kunagi ei ole igav ning iga päev on uusi võimalusi ja väljakutseid. Ja muidugi inimesed, kellega ma Ericssonis koos töötan – nende erinevad taustad, mitmekesised teadmised ja töösse suhtumine.

Pärnu Tarneahelakonverents keskendub tänavu kiirusele ja selle sõnaga võib kirjeldada ka sinu tööd. Kuidas kiire töö ja elu sulle sobivad? Mis aitab kiires maailmas vastu pidada?

Mulle meeldib kiire tempo ja pigem hakkab igav, kui pole vaja kiireloomulisi probleeme lahendada või eesmärke täita. Aga kuna mulle on nii kiirus kui mu töö alati väga meeldinud, siis ma võin vahel sellega ka pisut liiale minna. Olen minevikus ka üle töötanud ja sellest oma õppetunnid saanud.

Kiire tempo juures aitab tööl vastu pidada tugev meeskond ja huumorisoon. Ja minu jaoks on tähtis ennast aeg-ajalt välja lülitada ja mitte midagi teha. Viimasel ajal olen enda jaoks taas avastanud jooga – see aitab väga hästi ennast hetkeks välja lülitada ja mõtteid koondada.

Oma ettekandes räägid sa tegevustest, mis tagavad kiiruse. Reeda pisut oma ettekande sisu – kuidas kiirus Ericssoni jaoks on ajas muutunud ja mis on näiteks üks tegevus, mis aitab tempot hoida?

Nende aastate jooksul, mil ma olen Ericssonis töötanud, on palju tegevusi automatiseeritud, lülisid ahelas vähendatud ja palju panustatud sellele, et vähendada topelttööd, mis on suures ettevõttes üsna suur väljakutse. Need tegevused on tarneahelas nii efektiivsust kui kiirust tõstnud.

Muidugi on ootused kiirusele ajaga ka tõusnud – nii kliendiootuste kui muude tegurite tõttu. Turule tuleb uusi tooteid rohkem kui kunagi varem, toodete elutsükkel on oluliselt lühenenud – me peame olema kiiremad ja efektiivsemad ka tarneahelaid puudutavate otsuste tegemisel.

Kui me räägime kiiruse tagamisest supply hub’is, siis selleks, et tagada oma klientidele kiire tarneaeg, on üks olulisemaid tegevusi otsustada, milliseid materjale varuda ja kui suuri varusid hoida. Selle eelduseks on hea infoliikuvus klientidelt meieni. Lisaks sellele pöörame palju tähelepanu sellele, et tagada hea koostöö nii tiimisiseselt kui ka teiste tiimide ja funktsioonidega.

Sa oled tarneahela maailmas iga päev sees ja näed tõeliselt suure ettevõtte tarneahela köögipoolt. Milliseid trende sa tarneahela maailmas näed – milline on see maailm tulevikus?

Klientide ootused kasvavad pidevalt – seda on läbi aastate näha olnud ja kindlasti see jätkub. Ootused kasvavad nii kiirusele, paindlikkusele kui ka läbipaistvusele. Kiire info liikumine on ääretult tähtis – eriti kui uudised ei vasta ootustele. Sellest sõltub edaspidine usalduslik koostöö.

Uute tehnoloogiate kasutusele võtmine aitab ootuste täitmisele kaasa, see kiirendab info liikumist ja parandab andmete nähtavust ning läbipaistvust. Samuti võimaldab see erinevate tegevuste automatiseerimist.

Meie jaoks on fookuses ka erinevate üksuste omavahelise koostöö parandamine ja vajalike kompetentside arendamine.

Jaga lugu:
TÖÖSTUSUUDISTE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad tööstusuudised igal nädalal enda postkasti.

Tööstusuudised.ee toetajad:

Harro Puusild
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24harro@toostusuudised.ee
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159hedi.meigas@aripaev.ee
Rain Jüristo
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077rain.jyristo@aripaev.ee