• 02.05.18, 10:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BLRT Grupp soetas Eesti esimese 500-tonnise kandevõimega tööstusveoki

BLRT Grupp sai Eesti esimese 500-tonnise kandevõimega eriveoki omanikuks. Ettevõte investeeris uude KAMAG tööstusveokisse 1,14 miljonit eurot.
Uus Kamag eriveok.
  • Uus Kamag eriveok.
  • Foto: BLRT Grupp
Laevatehase piires veoseid vedades tuleb rakendada eritehnikat ja erilahendusi. 500-tonnise kandevõimega KAMAG tööstusveoki abil saab transportida suuremõõtmelisi tooteid: uue põlvkonna kalakasvatuspargaseid, raskeid metallkonstruktsioone, sildade komponente, avamere-, gaasi- ja naftatööstuse seadmeid, teatas ettevõte. 
„See investeering on järjekordne samm lähiaastateks kavandatud BLRT Grupi arengustrateegia elluviimisel, mis võimaldab kontserni ettevõtetel Marketex Marine ja Marketex Offshore Constructions viia ainulaadsete seadmete ja suuremõõtmeliste tarindite tootmise uuele tasemele,“ selgitas BLRT Grupi juhatuse esimees Veronika Ivanovskaja.
Selliste parameetritega uus hüdrauliline eriveok on ainuke omataoline Eestis. KAMAG’i iseloomustab hea manööverdusvõime piiratud alaga ruumides. Laadimisel võib ta toime tulla ka kraana abita, mis tähendab, et KAMAG on võimeline sõitma oma veosega tugede alla.

Artikkel jätkub pärast reklaami

24 meetri pikkune ja 7 meetri laiune raskeveok toimetati 15 päevaga Saksamaa lõunaosas Baden-Württembergi liidumaal paiknevast Ulmi linnast merd mööda Belgia sadamalinna Antwerpenisse, seejärel Paldiskisse, kus ta tõsteti raskeveohaagisele ja toodi Tallinnasse, BLRT Grupi tootmisalale Koplis.
Kontsern on ka varem kasutanud KAMAG veovahendit. See on järjekorras juba teine laevade ja muude raskete konstruktsioonide transpordiks mõeldud veok Eestis, esimene võimaldab vedada kuni 214 tonni kaaluvaid koormaid. Kontsernile kuuluvas Klaipeda laevatehases kasutatakse suurte laevaplokkide transportimiseks samuti kolme KAMAG eriveokit kandevõimega 160, 212 ja 500 tonni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.08.25, 10:12
Energiatarkus, mis jääb sageli märkamatuks
„Maailm liigub elektritarbimise suunas kiiremini kui kunagi varem – küsimus pole enam selles, kas, vaid selles, kuidas me seda teeme,“ ütles ABB Eesti sagedusmuundurite tehase inseneriosakonna juht Jaanus Karu Äripäeva raadio saates „Jätkusuutlik ja roheline“. Tema hinnangul kasvab elektritarbimine aastatel 2024–2034 enam kui kümme korda kiiremini kui teised energiaallikad. Aastaks 2050 on energiatarve hinnanguliselt 85% suurem kui praegu. See kasv tuleneb suuresti sellest, et elektrit kasutatakse järjest enam fossiilkütuste asemel – nii küttes kui ka transpordis,“ tõdes ta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele