Saku Õlletehasel valmis roborttransporteritel põhinev poolautomaatse laosüsteemi ehitus, mille tulemusel kasvatas ettevõte oma laovõimekust kaks korda ning parandas märgatavalt ka tööturvalisuse taset. Laosüsteemi investeeriti 2 miljonit eurot.
- Saku Õlletehases lõppes roborttransporteritel põhineva poolautomaatse laosüsteemi ehitus. Foto: Saku Õlletehas
“Tegemist on Saku Õlletehase viimaste aastate ühe märkimisväärseima investeeringuga tarnekindluse parandamisse ja efektiivsuse kasvu,” ütles Saku Õlletehase juhatuse liige Jaan Härms pressiteates.
“Selliste investeeringute planeerimine on väga pikaajaline ja mahukas töö – langetasime investeerimisotsuse 2014. aastal lähtudes pikaajalistest tulevikuplaanidest koduturul ja ekspordi suunal. Tänaseks on koduturu väljavaated muutunud aga märgatavalt ebastabiilsemaks.”
Ligi kahe miljoni eurose investeeringu esimeses etapis paigaldati Saksa tootja Jungheinrichi robottransporteritel põhineva automatiseeritud riiulisüsteem 2015./2016. aastal olemasolevasse laohoonesse, teises etapis rajati mullu novembrist tänavu veebruarini tehase territooriumile uus laohoone ja riiulisüsteem.
Koos uue riiulisüsteemi paigaldamisega juurutas Saku Õlletehas ka uue laohaldussüsteemi, mis annab võimaluse kasutada efektiivselt laohoonete kõrgust ja riiulite sügavust. “Kui varem pidi tõstukijuht kaubaaluste laos transportimiseks tegema mitu sõitu, siis uue süsteemiga teeb suure osa tööst ära tehnoloogia – tellimusi juhitakse tõstukitele paigaldatud tahvelarvutite vahendusel reaalajas ning riiulitel liigutavad kaubaaluseid robotid,” kirjeldas Härms.
Esimeses etapis kasvas Saku ladustamisvõimekus 45 protsenti ning teise etapi ehitustööde lõppedes on ladustamisvõimekus kahekordistunud.
“Oleme seeläbi suutnud märgatavalt kiirendada tarneprotsessi ja pakkuda klientidele oluliselt paremat tarnekindlust,” märkis Saku Õlletehase juhatuse liige. Investeering laovõimekuse kasvu parandab efektiivsuse tõusu kõrval ka tööturvalisuse taset, kuna reaalajas toimiv tellimuste süsteem muudab kaubaaluste liikumise senisest sujuvamaks ja ohutumaks. Samavõrra väärib esiletõstmist keskkonnaaspekt, kuna uue süsteemiga väheneb liiklemine tehase territooriumil ja Saku alevikus. “Kaasneb vähem õhusaastet ja parem liiklusohutus,” lisas Jaan Härms.
Seotud lood
Eesti ettevõtete jaoks on käes väga keeruline aeg, millele annavad hoogu erinevad maksumuudatused ja üleüldine kiire palgatõus, pärssides eriti tööstus- ja tootmissektori konkurentsivõimet. Logistikaettevõtte DSV Estonia tegevjuht Alvar Tõruke tõdeb, et olukord on veidi sarnane 1990. aastatele, mil Eesti vabaks sai ning tuli hakata oma riiki looma ja leiutama.
Hetkel kuum
Üks esikolmiku firma olnud ka kolm aastat järjest Äripäeva gasell-ettevõte.
“Kui regulatiivsed piirangud muutuvad liiga keeruliseks, kaalume tootmise viimist Eestist välja”
Tagasi Tööstusuudised esilehele