• 02.03.17, 14:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Niko Slavnic: ettevõtete struktuur ei saa olla enam monoliitne

Poolte ekspedeerimis- ja logistikaettevõtete jaoks on juba praegu probleem, kuidas kohaneda digitehnoloogiaga. Ettevõtete struktuur ei saa olla enam monoliitne, vaid struktureeritud inkubaatorite, riskikapitalifirmade ja idufirmadega, rääkis Inkubatsioonikeskuse IQbator asutaja, ettevõtja ja ingelinvestor Niko Slavnic täna toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil.
Niko Slavnic
  • Niko Slavnic
  • Foto: Urmas Kamdron
Et toetada ettevõtte kasvu ja võimendada äriedukust tuleb kogu aeg kasutada uusi ärimudelid. „Meil on ettevõte, kellel pole mitte ühtegi autot, aga on sellegipoolest kõige suurem transpordiettevõte,“ tõi Slavnic näite.
Isejuhtivate autode ja kaubaveokite puhul muutub aina tähtsamaks kaubavõrgu haldamise võrgustik. Kuna turg ei ole enam riiklik, mõjutab see ka ettevõtteid ja digitaalseid lahendusi, mis omakorda muudab konkurentsi tihedamaks. „Küsimus on kiiruses, sest kõige kiiremad söövad aeglasemad ära,“ ütles Slavnic.
Et konkurentsis püsida, peab peale kiiruse mõtlema ka rohkem kliendikeskselt. Kliente ei saa panna oma taktikepi järgi tegutsema, vaid ettevõte peab ise kohalduma klientide soovidega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Slavnic rääkis õpetliku loo digitehnoloogia ettevõttest Kodak, kes avastas digitaalse kaamera ja kellele kuulus alguses 90 protsenti turust. „Olgugi et nad panid selle kalevi alla ja peitsid nii palju infot uue tehnoloogia kohta kui võimalik, ei suutnud nad õigel ajal teha muutusi ja kaotasid suure osa turust,“ märkis Slavnic.
Edukad peavad oskama konkureerida start-up’idega
Slavnic nimetab praeguseid start-up’e ükssarvedeks. „Vaadake neid 1 miljardit start-up’i, kõik ütlesid alguses, et nad pole uus trend, vaid statistiline viga. Aga kui vaatame maailma kõige rikkamaid inimesi, siis seal on juba kaks-kolm inimest, kes on pärit tehnoloogia ettevõttest ja kes alustasid umbes viis aastat tagasi.“
Vitaalsed ettevõtted nagu start-up’id on kõva pähkel kõikidele ettevõtetele. Kuidas konkureerida start-up’idega, kes on kiired? Kuidas diferentseerida oma ettevõtet? Kui ettevõtja suudab selle enda jaoks välja mõelda, siis see ongi juba tema konkurentsieelis.

Seotud lood

Uudised
  • 03.03.17, 11:35
Hele Hammer: kuidas koostöövorm VMI enda jaoks tööle panna?
Telema tegevjuht ja TTÜ rahanduse õppejõud Hele Hammer rääkis täna toimuval Pärnu tarneahelakonverentsil tarneahela läbipaistvusest ja sellest, kuidas koostöövorm VMI enda jaoks tööle panna.
Uudised
  • 24.03.17, 08:28
Kuidas vähem raisata?
Ensto Keila tehase juht Kaarel Suuk rääkis Pärnu tarneahelakonverentsil kogemusloo ettevõtte Lean-teekonnast ja kirjeldas, mida nad raiskamise vähendamiseks täpselt teevad.
Uudised
  • 02.03.17, 10:09
Algas pea 240 osalejaga Pärnu Tarneahelakonverents 2017
Täna algas Pärnu linnas traditsiooniline tarneahelakonverents, kuhu on kogunenud pea 240 osalejat.
Uudised
  • 24.03.17, 13:39
Jan Kotka: mõistlik on tööaega pildistada
Kui tahame teada, millele tööaeg kulub, on mõistlik paar korda aastas aega pildistada, soovitas Enics Groupi CRMi juht Jan Kotka märtsi algul toimunud Pärnu tarneahelakonverentsil.
  • ST
Sisuturundus
  • 23.05.25, 16:41
Energex - strateegiline partner, kes on kaasas ideest kuni investeeringu elluviimiseni
Majanduses valitsev ebakindlus sunnib paljusid ettevõtteid investeerimisplaane edasi lükkama, kuid sageli toovad just keerulistel aegadel tehtud nutikad otsused edu hetkel, kui turg taas kasvama asub. Õige hetke tabamiseks tuleb firma tegemistesse sügavam pilk heita, plaanid selgelt paika sättida ning õigel ajal õiged sammud astuda. Kuidas see täpsemalt käib ja kes ütleb, millal on just sinu äri jaoks see kõige õigem aeg?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele