28. november 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kodukeemiatootja Mayeri automatiseerib

Tootjad saavad tarbija harimiseks suunata tooteid kasutama õiges koguses.
Foto: Julia-Maria Linna
Mayeri Industries turundusjuhi Dagmar Reinumäe sõnul võtab ettevõttel tootmises neljanda tööstusrevolutsioonini jõudmine veel kõvasti aega, kuid automatiseerimine toimub pidevalt.

Mayeri ettevõtete grupi juured ulatuvad aastasse 1889, mil baltisakslane Richard Mayer asutas Eestisse Baltimaade esimese keemiatööstuse.

Tarbekeemiatehase Mayeri Industries toodang jaguneb laias laastus kaheks – private label tooted ning oma brändi tooted, millest rahvusvahelise mõõtme on saavutanud brändid Mayeri Sensitive kodukeemia, Alfa-Kem autokeemia ning Mayeri Organic aiakeemia valdkonnas.

Eeterlikke õlisid, taimekaitsevahendeid ja muid agrokeemia tooteid ning orgaanilisi pindaktiivseid aineid tootev Mayeri Organic OU tegi mullu ka keemiatööstustest käibekasvurekordi 1,78 korda müüki kasvatades.

“Mayeri üheks põhiväärtuseks on keskkonnasäästlik mõtteviis. Seega on Mayeri tooted võimalikult ohutud nii tarbijale kui ka keskkonnale. Samuti rakendatakse tootmisprotsessides erinevaid meetmeid, mis negatiivset keskkonnamõju vähendaksid – näiteks plastiku ja papi taaskasutamine, taastuvenergia kasutamine ruumide kütteks ning kodumaise või lähiregiooni tooraine eelistamine kütuse säästmiseks,” selgitab Mayeri Industries ASi turundusjuht Dagmar Reinumägi. 

Ettevõttes on tähtsal kohal ka tootearendus, sealhulgas nii uute toodete väljaarendamine, olemasolevate täiustamine kui ka pakendiinnovatsioon.

Ekspordile aitab kaasa asjaolu, et Mayeri tooted on Reinumägi sõnul väga hea hinna ja kvaliteedi suhtega. “Lisaks keskkonnasäästlikkusele ja uuenduslikkusele hindavad välismaised kliendid ettevõtte puhul suurt paindlikkust nii toodete, erilahenduste, tähtaegade kui ka tarnete osas,” lisab ta.

Suurimaks kordaminekuks peab Mayeri ELi ökomärgise omistamist kõigile Mayeri pesupulbritele ja -geelidele. Selle tulemusel on Mayeril maailma suurim ELi ökomärgisega pesupesemisvahendite tooteporfell. “Märgise saamiseks peavad tooted täitma erinevaid keskkonnaalaseid kriteeriume ja läbima põhjalikud tõhusustestid. See annab tarbijale kinnituse, et toode on vähemalt sama efektiivne kui sama tootekategooria turuliider, kuid samal ajal väiksema negatiivse keskkonnamõjuga,” selgitab Reinumägi. 

Mayeri Industries ASToodab seepi, pesemis-, puhastus- ja poleervahendeid.Asutatud 1993Omanik Mayeri Capital OÜ, mis kuulub Imre Freibergile.Juht Imre FreibergKäive mullu 7,5 mln eurot, vähenes aastaga poole miljoni võrra.Ärikasum mullu 0,46 mln eurot, vähenes aastaga 11%.

Mayeri Organic OÜMayeri Industries ASi tütarfirma, toodab agrokeemiat, eeterlikke õlisid ja orgaanilisi pindaktiivseid aineid.Asutatud 2009Käive mullu 246 617 eurot, kasv aastaga 78%.Ärikasum mullu 32 625 eurot, aastaga neljakordistus.Töötajaid 8

Praegu on lõppjärgus ELi ökomärgise taotlemise protsess ka Mayeri teistele toodetele.

Oluline on õige kogus

Sektor saab anda märgatava panuse, et nii tootmisprotsessid kui ka tarbijale pakutavad tooted oleksid võimalikult ohutud nii keskkonnale, tarbijatele kui ka töötajatele. 

Samuti saavad tootjad tarbijat keskkonnaalaselt harida, sealhulgas suunata tegema targemaid ostuotsuseid kui ka kasutama tooteid eesmärgipäraselt ja õiges koguses. 

“Näiteks tarbekeemia puhul on Mayeri hinnangul tavapärane puhastusvahendite üledoseerimine, mistõttu satub keskkonda üleliigselt kemikaale. Selle olukorra parendamiseks on näiteks Mayeri ökomärgisega tooted võimalikult kontsentreeritud – ei sisalda ebavajalikke täiteaineid – ning pakendil on väga selged doseerimisjuhised,” räägib Reinumägi.

Võime turumuutusi ette näha ning innovatsioon nii toodete kui ka protsesside puhul on sektoris samuti oluline.

“Kuna nii tehnoloogia, tarbijate eelistused kui ka muu keskkond muutuvad kiiresti, on ettevõtte konkurentsivõime säilimise jaoks tähtis uuendustega kaasas käia. Tööstus 4.0 jõudmiseni läheb kindlasti veel aega, aga järkjärguline automatiseerimine toimub Mayeris pidevalt,” räägib ta tööstusiinovatsiooni olulisusest.

Tarbijad väärtustavad tervist

Oluline on toodete kasutamismugavus, näiteks pesupesemisvahendite puhul kasvab kiiresti pesugeeli kapslite turuosakaal.

Tarbekeemia puhul on kasvav trend ka keskkonnasäästlikkus – üha enam eelistatakse kontsentreeritumaid ning usaldusväärsete ökomärgistega tooteid. Samuti on tarbijatele üha olulisem nende endi ning nende lähedaste tervis.

“Tänu sellele teadvustatakse, et targem on kasutada tarbekeemiat, mis sisaldab võimalikult vähe allergeene, eelkõige lõhna- ja värvaineid.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077