Kui maailma suurimad õlletootjad on viimase viie aasta jooksul oma turuväärtuse kahekordistanud, siis Saku Õlletehase omanik, maailma suurtootjate hulka kuuluv Carlsberg on näidanud aga oluliselt aeglasemat kasvu. Erinevus tuleneb sihtturgude vähesusest ja nende omapäradest.

- Saku Õlletehase omaniku Carlsbergi kasv on konkurentidega võrreldes aeglasem.
- Foto: Andres Haabu
Viimase poole kümnendi jooksul on oma aktsiate väärtuse duubeldanud nii Londoni börsil noteeritud SABMiller, Amsterdami väärtpaberiturul kauplev Heineken kui ka oma peakorteriga Leuvenis paiknev AB Inbev. Kui viimase puhul võib möödunud viieaastase perioodi vältel rääkida aktsia 167protsendilisest tõusust, siis kahe esimese börsifirma aktsiad tõusid vastavalt 92,91 ja 98,73 protsenti.
Märksa tagasihoidlikumalt on aga läinud maailmas suuruselt neljandal õlletootjal Carlsbergil, kelle tütarettevõtete hulka kuuluvad muu hulgas ka Eestis tegutsev Saku Õlletehase AS ning Vene turgudelt tuntud Baltika. Kopenhaageni börsil noteeritud Carlsbergi A-aktsia on viimase viie aasta jooksul oma väärtust kasvatanud ainult 0,72 protsenti ning viimase aastaga ollakse koguni üle 7 protsendi miinuses. B-aktsia väärtus on seejuures viie aasta jooksul näidanud tagasihoidlikku 5,32protsendilist kasvu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Äripäev.ee
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtjad otsivad kasvu välisturgudelt, ent samal ajal näitab Euroopas ettevõtete pankrotistatistika kasvutrendi. Ekspordiriskid ei ole enam nišiteema – see on kasvu takistav reaalsus, millega peab arvestama iga juht, kelle kliendid ja kasvuambitsioonid asuvad piiri taga.