HKScan otsustas paar aastat tagasi, et hakkab Soome Omega 3 sealiha viima Aasiasse, täpsemalt Hong Kongi turule. „Meie ärid koduturgudel on hästi juurdunud ning meil oli tarvis midagi uut kasvama panna,“ rääkis HKScan Grupi turundusdirektor Anne Mere Toiduliidu aastakonverentsil Toit ja Tervis. Ta lisas, et Hong Kongis elab 7 miljonit ning igal aastal külastab seda 61 miljonit turisti. Mere rääkis, et nad valisid selle turu, sest Hiina majandus kasvab ning sellega ka tarbimine. 10 aasta jooksul on oodata 14% lihatarbimise kasvu võrreldes Euroopaga, kus kasvab lihatarbimine ainult 1%.
„Võtsime Hiina kaardi ning hakkasime uurima, mis on see regioon, kuhu tahame minna. Ning millised on tarbimisharjumused, rahvastiku tihedus, logistika – kus on suuremad sadamad, milline on distribuutorite võrgustik. Oluline on teha selgeks kogu kaubanduse struktuur, kus liha müüakse, ning milline on ketistamine ja nende kettide positsioneeringud. Samuti uurisime ka restoranide struktuuri,“ rääkis Mere. Hiinas ostetakse 70% lihast turult ning 15% müüakse läbi organiseeritud jaekaubanduse.
Pakendil tahetakse näha algtoorainet
„Pakendi poole pealt soovitakse näha toodet ennast. Ehk kui tegemist on sealihaga, siis soovitakse näha ka sea pilti, kuna Aasias on loom kõige tähtsam,“ ütles HKScani Grupi turundus- ja arendusjuhi Liina Kähri.
Loe pikemalt Äripäeva teemaveebist Kaubandus.ee.