Saku Õlletehase ja Aldarise tarneahela planeerimisjuht Tõnis Viiroja rääkis täna Äripäeva logistikauudiste Ostujuhtimise Aastakonverentsil, et kulusid kontrollivad ettevõtted näitavad ka paremaid tulemusi.
- Saku Õlletehase ja Aldarise tarneahela planeerimisjuht Tõnis Viiroja Foto: Raul Mee
„Väga levinud probleem on, et peale ostuosakonna tulemuslikku tööd läbirääkimistel, me ei näe kulude langust vaid raha kulub siis kuskile mujale või ostetakse rohkem. Kui ettevõttel on olemas toimiv kulude analüüsi protsess, siis on kohe näha, kuhu raha kaob,“ rääkis Tõnis Viiroja oma ettekandes.
„Kulude analüüs on päriselt oluline. Me ei tee seda selleks, et protsess oleks paigas või lepingud korras. See on oluline, sest organisatsioonid, mis kontrollivad oma kulusid, näitavad ka paremaid tulemusi,“ märkis Viiroja.
Tõnis Viiroja tõi välja 7 sammu, kuidas teha kulude analüüsi:
Identifitseeri, kus on andmed. Nii ettevõtte sisesed kui välised andmed. Ettevõtte sees on tavaliselt palju andmeid, näiteks raamatupidamises ja laokannetes. Võimalik on küsida ka tarnijatelt, sest paljude organisatsioonide puhul on tarnijate info teie ettevõtte ostude kohta parem kui teil endal;Kogu andmed kokku ja konsolideeri ühte suurde andmebaasi;Puhasta ja standardiseeri andmed;Rühmita tarnijad ja materjalid ehk pane kokku asjad, mis on ühesugused;Kategoriseeri ehk jaga oma ostukulu kategooriatesse. Selleks võib kasutada näiteks UNSPCS-i.Analüüsi. Tee andmed kättesaadavaks lõppkasutajale ja seejärel hakka looma ettevõtte jaoks olulist teavet.Korda – kulude analüüs peab olema korduv protsess.
Muuga sadama konverentsikeskuses algas eile Logistika- ja Ostujuhtimise Aastakonverentside kahepäevane programm. Mõlemal päeval on konverentsidel osalemas üle 100 osaleja.
Seotud lood
Pakendivaldkond on majanduse peegel, sest pakendite tellimuste maht näitab selgelt, kuidas läheb ettevõtetel toidu-, elektroonika-, mööbli- või keemiatööstuses. Multipakend Tootmine OÜ tegevjuht Mihhail Tšernjak nendib, et ajad pole lihtsad, kuid tänu heale partnerlusele pikaajalistele klientidega saadakse hakkama ka keerulisematel perioodidel.