Saaremaa piimatööstus saab mais ainsana saarel ja võimalik, et kogu Eestis oma vedela maagaasi ehk LNG terminali.
Vedela gaasi eeliseid masuudi ja põlevkivi ees on piimatööstuse juhataja Andi Saagpaku hinnangul kolm: põletamisel tekib vähem CO2 ehk süsihappegaasi, sama protsess säästab linna põlevkivi aurustumisel tekkivate lõhnade eest ning lisaks võtab vedel maagaas mahutis vähem ruumi.
"Kütmisel põlevkiviga kipub kütus pumpamisel aurustuma ja kui tuul oli linna poole, siis oli seda lehka mitme kilomeetri peale tunda," nentis ta. "Gaas on tööstuste jaoks parim," lisas Saagpakk
Meie Maale.
Artikkel jätkub pärast reklaami
LNGd hakkab piimatööstusele tarnima hulgimüüja JetGas OÜ. Jaam on piisavalt võimas, et katta samas ka Saaremaa lihatööstuse ja ehitusmaterjalide tootja Level vajadused.
"Nende kahega esialgu eeljutuajamised käivad. Praegu tundub, et teisi tarbijaid juurde ei tule. Palju kaugemale ei tasu küttevõrku vedada, kuna kuskiltmaalt tuleb kaugküttevõrk juba vastu," märkis JetGasi juhatuse liige Janek Parkman.
Jaam läheb maksma pool miljonit eurot, mahuti suurus on 80 kantmeetrit. "Oleme ainult tarbijad. Maksame ainult gaasi eest," ütles Saagpakk. "Isegi ehituse maksab JetGas kinni. Meie eraldasime ehituseks maa-ala," lisas ta.
JetGasi omanikud on Ando Raud, Lembit Eespäev, Jaan Jõgi, Sander Kopli, Tatjana Gudina, Kätlin Parkman.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Muuga tööstuspark, mis asub Eesti suurima kaubasadama territooriumil, hõlmab 76 hektarit. Sadamasisene asukoht on atraktiivne nii Eesti kui ka väliskapitalil põhinevatele tootmisettevõtetele ning annab võimaluse vähendada transpordikulusid. Enamik krunte on juba kaetud eelkokkulepete või kavandatavate investeeringutega, kuid kahele viimasele vabadest kinnistutest ootab Tallinna Sadam pakkumisi avaliku konkursi korras hiljemalt novembri lõpuks.