Äripäeva Toiduainetetööstuse TOPi 2. koht AS Valio Eesti investeerib uutesse toodetesse ja töötajaisse.
ASi Valio Eesti tegevdirektor Maido Solovjovi sõnul on ettevõtte põhiline edu võti olnud kogu Valio meeskonna järjepidev ja pühendunud töö.
"Kõik töötajad pingutavad iga päev selle nimel, et meie tooted oleksid kvaliteetsed ja maitsvad ning tootmis- ja tootmist toetavad protsessid oleksid võimalikult tõhusad," kinnitab ta.
Solovjov kinnitab, et tootearenduses juhindub ettevõte kvaliteedist ja maitsest. "Ükski toode ei jõua müügile enne, kui oleme veendunud, et saavutatud on parim maitse," selgitab ta. "Meie range kvaliteedikontroll algab juba piimafarmi valikust ning testime piima puhtust nii enne piimaautosse laadimist kui ka pidevalt toote valmimise protsessi käigus."
Edu soodustas Solovjovi sõnul ka investeerimise jätkamine rasketel aastatel, millega peetakse sammu Eesti ja välisturgude kasvava nõudlusega. "Investeeringud ei taga küll alati edu, kuid loovad selleks head eeldused," on Solovjov veendunud, kelle sõnul on uued piimatooted ja juustud hästi vastu võetud nii Eestis kui välisturgudel.
"Tootmise kõrval ei ole me ära unustanud inimesi, kes ettevõtte hea käekäigu eest vastutavad," rõhutab Solovjov. "Me investeerisime aastatel 2009-2012 oma ligi 350 töötaja koolitamisse ca 200 000 eurot." Ta märgib, et see investeering on ennast kuhjaga tasa teeninud, mida tõestavad kõrged rahulolunäitajad töötajate seas läbi viidavas uuringus ning asjaolu, et Valio töötajate keskmine tööstaaž on 10 aastat.
Äripäeva Joogitööstuse TOPi 3. koht AS A Le. Coq: eksport on võti.
ASi A Le Coq turundusjuhi Katrin Vernikul sõnul on ettevõttele viimase paari aasta kõige olulisemaks strateegiliseks tegevuseks ekspordisuuna arendamine, seda nii toodete, partnerite kui ka tööjõu arendamise ja laiendamise osas. "Samal ajal oleme jätkuvalt hoidnud ja tugevdanud oma positsiooni siseturul," kinnitab Vernik.