Autor: Raigo Neudorf • 22. mai 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Saku Õlletehas tutvustas uute toodete sündi

Aprilli lõpus võõrustas Äripäeva Tööstuse klubi AS Saku Õlletehas, tutvustades seda, milline näeb välja ettevõttes tootearenduse protsess.

Ülevaate tootearendusprotsessidest andsid klubilistele ettevõtte juht Margus Kastein ning tootejuhid Lauri Talve ja Mari-Liis Küppar, kellest esimene vastutab Saku Õlletehases kõigi Eestis toodetavate õllemarkide eest, teine aga siidrite ja energiajookide segmendi eest.

Margus Kastein selgitas klubilistele, et kõik tootearenduse ja –disainiga seonduv on ettevõttes olulisel kohal, kuna konkurents õlleturul on väga tihe – ainuüksi Eestis müüakse täna ca 300 erinevat õllemarki, mistõttu on tootja jaoks oluline massist eristuda.Lauri Talve sõnul pole õllede tootejuhi töö kerge, kuna arvestama peab paljude erinevate osapoolte huvide ja survega.„Kaupmehed tahavad meie plaanidest võimalikult vara teada saada, samuti küsivad seda omanikud,“ märkis Lauri. „Varane toodete planeerimine on tähtis sisend nii tootmisplaanidele kui müügiplaanidele.“Tema kinnitusel tuleb tootejuhtidel uute toodete planeerimisel minimaalselt aasta ette mõelda, ainuüksi uute toodete disaini arendamine kestab enamasti 3-6 kuud.Margus Kastein lisas, et mõnikord tuleb ettevõttel uute toodetega ujuda ka vastuvoolu ja tekitada turule täiesti uus toode. Kastein meenutas, et kui ta aastate eest Ingmanis töötas, otsustas ettevõte välja tulla suures topsis jäätisega. Kuigi turul sarnane toode puudus, saatis seda pea koheselt edu. Somersby siidriga läks Saku Õlletehas sisuliselt sarnast teed – teist sarnast toodet sel hetkel turul ei olnud. Tänaseks on tegu juhtiva siidribrändiga Eesti turul.Kuigi Saku Õlletehasel on Carlsbergi grupi liikmena võimalus oma toodete arendamisel kasutada ka grupi Prantsusmaal asuva 200 töötajaga arendusüksuse abi, on ettevõtte eesmärgiks olla võimalikult innovaatiline ka oma Eestis asuva arendusmeeskonnaga.Heaks näiteks peab Kastein seejuures just Saku Õlletehases välja mõeldud maailmaõllede sarja, mille on tänaseks üle võtnud ka Venemaa õllehiid Baltika.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077